۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
رانش زمین و ریزش کوه دغدغه همیشگی محورهای مازندران است
در گفتگو با بازار؛

رانش زمین و ریزش کوه دغدغه همیشگی محورهای مازندران است

ساری- فولادی، معاون راهداری مازندران رانش زمین و ریزش کوه را دغدغه همیشگی محورهای ترانزیتی هراز و کندوان بیان کرد.

اسماعیل فولادی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شرایط راه های استان و راه های منتهی به پایتخت و کریدور شمال - جنوب اظهار داشت: محورهای استان آبستن حوادث از جمله سیل، لغزش، زلزله و غیره است.

وی با بیان اینکه عوامل انسانی و محیطی در بروز حوادث نقش اساسی دارند، افزود: خدمات دستگاه های حفار و عدم اجرای اصولی طرح ها نیز سبب بروز رانش ها و حوادث در راه ها می شود و در سال جاری ارائه خدمات دستگاه های حفار مستلزم پیوست های فنی و ایمنی است.

وی با اظهار اینکه الفبای آبادانی راه محسوب می شود و اگر نباشد دستگاه های خدمات رسان نمی توانند به ارائه خدمات بپردازند، افزود: در محور کندوان در منطقه پل زنگوله قبل از عید شاهد رانش زمین بودیم و با تمهیدات صورت گرفته، تردد در این محور مدیریت شد.

فولادی یادآور شد: شرایط نقطه حادثه خیز رانشی در محور کندوان برای تردد ایمن مرمت شد هرچند این محور پاسخگوی شمار بالای ترددها نیست و راه ها جایگزین آزادراه باید تسریع و تکمیل شود.

وی بهره برداری غیراصولی بهره برداران معدن را دلیل اصلی رانش اخیر در محور هراز بیان کرد و گفت: با توجه به ابلاغ سازمان راهداری، ممیزی راه های کوهستان و ایمن سازی آن در دستور کار است.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha