۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
صادرات بیش از ۷۲هزار تن انواع محصولات کشاورزی از گمرکات جلفا طی سال ۱۴۰۰
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات بیش از ۷۲هزار تن انواع محصولات کشاورزی از گمرکات جلفا طی سال ۱۴۰۰

جلفا- عباسی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از صادرات ۷۲ هزار و ۵۸۴ تن انواع محصولات کشاورزی از گمرکات این شهرستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت قرنطینه در تضمین سلامت جامعه گیاهی و امنیت غذایی، گفت: در طول سال ۱۴۰۰ در بخش صادرات محصولات کشاورزی پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی، ۷۲ هزار و ۵۸۴ تن انواع محصولات کشاورزی از گمرکات شهرستان جلفا به خارج از کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه این محصولات شامل کیوی، خرما، پرتقال، سبزیجات، سیب، فلفل و ... بود ادامه داد: در طول سال گذشته بیش از ۶۴ هزار و ۷۳۹ تن انواع محصولات کشاورزی وارد کشور شده و پس از بازرسی و کنترل گواهی بهداشت ترخیص شده است، همچنین مقدار بیش از ۳۸ هزار و ۵۹۳ تن محصولات کشاورزی ترانزیتی نیز مورد بازرسی قرار گرفته و تحت نظارت از مبادی خروجی به کشورهای مقصد هدایت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا موضوع صادرات را اصل مهمی در رونق کشاورزی پایدار دانست و افزود: در طی تعطیلات ایام نوروزی سالجاری همکاران قرنطینه نباتی بصورت شبانه روزی در گمرکات شهرستان مستقر و نسبت به بررسی محموله های کشاورزی وارداتی، صادراتی و ترانزیتی برابر قوانین و دستوراالعملهای ابلاغی از سوی سازمان حفظ نباتات کشور اقدام نموده اند.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha