۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
یک سوم اعتبارات مورد نیاز ایمن سازی روستاها پیش بینی شده است
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن:

یک سوم اعتبارات مورد نیاز ایمن سازی روستاها پیش بینی شده است

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: برای ایمن سازی روستاها حداقل ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که امسال ۲۶۰ میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است.

به گزارش بازار، محمدرضا شاملو افزود: با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی و سازمان مدیریت و بحران وزارت کشور کار مطالعات روستاها را شروع کردیم و در بررسی اولیه بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ روستای در معرض خطر شناسایی شده است.

وی گفت: ۸ هزار روستایی که مشکلات شان جدی‌تر بود و براساس نوع بحران و میزان خطری که روستاها را تهدید می‌کند اولویت بندی شده اند که امیدواریم از سال جاری اعتبارات خوبی برای ایمن سازی روستاهای کشور داشته باشیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن افزود: پارسال تهیه و بازنگری طرح هادی ۴ هزار و ۳۰۰ روستا را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد:از مجموع ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور تقریباً همه دارای طرح هادی هستند، افزود: این طرح هر ۱۰ سال یک بار بازنگری می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه برای تعدادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز طرح هادی تهیه شده است. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اشاره به این که برای ۴ هزار و ۳۰۰ روستا تأمین اعتبار شده است، افزود: برای هزار روستا طرح جدید پیش بینی شده و تقریباً ۳ هزار و ۵۰۰ روستا طرح هادی نیمه کاره است.

شاملو گفت: ۲۰ هزار قطعه زمین به متقاضیانی که می‌خواهند در روستا مسکن بسازند واگذار شده است.

وی گفت: کاهش اعتبارات طرح هادی در بودجه امسال قطعاً اثر منفی در اجرای طرح هادی خواهد داشت، چون اجرای این طرح به خواست عمومی در روستاهای کشور تبدیل شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن افزود: در تمام روستاهای کشور متقاضی طرح هادی هستند که اثرات مثبتی در زندگی مردم ساکن در روستاها داشته و تقاضای زیادی برای اجرای طرح‌های هادی داریم.

شاملو گفت: اعتبارات مورد نیاز ما سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان است که تا بتوانیم در یک دوره ۱۰ ساله این طرح‌ها در محورهای اصلی روستا به اجرا دربیاوریم، اما عددی که متناسب با امکانات کشور تصویب می‌شود بسیار کمتر است و امسال حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد اعتبارات مورد نیاز ما برای اجرای طرح‌های هادی در روستاها تأمین شده است.

وی افزود: در سال جاری بودجه طرح‌های هادی کاهش چشمگیری داشته که امیدوارم از محل جداول بودجه و اعتبارات استانی این کاهش جبران شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha