۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
باز هم وعده ای جدید برای الکترونیکی شدن کرایه تاکسی| افزایش کرایه با توجه به گرانی اجناس است
گزارش بازار از افزایش بی سابقه کرایه تاکسی در کرج

باز هم وعده ای جدید برای الکترونیکی شدن کرایه تاکسی| افزایش کرایه با توجه به گرانی اجناس است

کرج- افزایش کرایه تاکسی در کرج امسال زودتر از اغلب شهرهای کشور ابلاغ و بلافاصله بعد از عید اجرا شد ولی نکته در این افزایش بها بی سابقه بودنش در برخی از خطوط تا 35 درصد بود که صدای شهروندان را درآورد.

شیما عبداله خانی- بازار: افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی چون تاکسی و اتوبوس موضوعی است که هر ساله مانند افزایش در قیمت‌های دیگر اجناس و خدمات اتفاق می‌افتد. امسال نیز شورای شهر کرج میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را به طور میانگین حدود ۳۰ درصد اعلام کرده است و این قیمت حدودی به دلیل رند شدن در برخی مسیرهاست که باعث تغییر درصد افزایش نرخ ها بین ۲۵ تا حدود ۳۵ درصد شده است. نرخ اتوبوس‌ها نیز ۲۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین تمام رانندگان تاکسی موظف هستند برچسب قیمت را بر روی درب خودرو نصب کنند تا مرجع اطلاع رسانی به مردم باشد و از بروز سردرگمی جلوگیری شود.

میانگین افزایش نرخ تاکسی ها ۳۰ درصد است
رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری کرج در این زمینه گفت: در سال جدید به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش کرایه های تاکسی در نظر گرفته شده است. سعی شده کرایه‌ها رند باشد و نهایتا ۵۰۰ تومان خورد داشته باشد.

مردم برچسب قیمت تاکسی‌ها را ملاک قرار دهند و اگر راننده ای بر خلاف قیمت برچسب کرایه دریافت کند به تاکسیرانی گزارش دهند در ضمن در گشت‌های بازرسی در سطح شهر نیز وجود دارند

سید جواد موسوی در گفت‌وگو با بازار با اشاره به اینکه این افزایش برمبنای مصوبه شورای اسلامی شهر کرج و تاییدیه فرمانداری است، گفت: ۲۰ درصد هم به کرایه اتوبوس‌ها اضافه شده و از تاریخ ۱۴ فروردین قابل اجراست و برچسب‌ها از همان تاریخ توزیع شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین ناظران در این مورد مردم هستند، تصریح کرد: مردم برچسب قیمت تاکسی‌ها را ملاک قرار دهند و اگر راننده ای بر خلاف قیمت برچسب کرایه دریافت کند به تاکسیرانی گزارش دهند در ضمن در گشت‌های بازرسی در سطح شهر نیز وجود دارند.

باز هم وعده ای جدید برای الکترونیکی شدن کرایه تاکسی| افزایش کرایه با توجه به گرانی اجناس است

به گفته این مسئول معمولا هیچ راننده ای ریسک دریافت قیمت بالاتر از مصوب را نمی کند زیرا جریمه های سنگینی در پی دارد.

موسوی در خصوص الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی ها گفت: امسال با بانک شهر اقدامی انجام شده است و قرار بود سامانه پرداخت الکترونیک قبل از عیدنوروز در یکی از خطوط به صورت آزمایشی اجرایی شود و سپس در دیگر خط‌ها تحقق یابد شد اما به دلایلی چون تغییر کرایه ها و تراکنش بالای بانک به بعد از عید موکول شد.

وی افزود: بنابراین تا پایان فروردین به صورت آزمایشی در یکی از خطوط اجرایی می شود و اگر بازخورد خوبی داشت تا چند ماه آینده کل خطوط به این سامانه مجهز می شوند. تمام درگاه های پرداخت چون تومان و... می توانند به این سامانه متصل شوند و مستقیما به حساب بانک شهر و رانندگان تاکسی واریز می شود.

افزایش نرخ کرایه‌ها از چهاردهم فروردین اجرایی شد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه‌ انسانی شورای شهر کرج در مورد زمان اجرایی شدن افزایش قیمت تاکسی و اتوبوس در کرج گفت: روال به این صورت است که از ۱۴ فروردین برچسب‌ها تعویض و قیمت جدید اجرایی می شود. شورای شهر گاهی در مصوبات تاریخ اجرا را مشخص می‌کند اما هرگاه تاریخی مشخص نکند از هرزمانی که توسط فرمانداری به تایید می‌رسد نرخ جدید قابل اجراست.

امسال ۲۵ الی ۳۵ درصد افزایش کرایه های تاکسی داشته ایم؛ کرایه ها به صورت رند در نظر گرفته شد و دلیل آن نیز نبود پول خورد است به این صورت رضایت شهروندان و تاکسیرانان نیز بیشتر خواهد بود

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با بازار ادامه داد: مصوبه شورا درمورد نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و وانت بار برای سال ۱۴۰۱ نیز از چهاردهم قابل اجرابوده است. امسال ۲۵ الی ۳۵ درصد افزایش کرایه های تاکسی داشته ایم. کرایه ها به صورت رند در نظر گرفته شد و دلیل آن نیز نبود پول خورد است به این صورت رضایت شهروندان و تاکسیرانان نیز بیشتر خواهد بود.

وی به برنامه ایجاد سامانه الکترونیکی پرداخت کرایه های تاکسی در سه ماهه اول سال جدید اشاره کرد و افزود: برای تاکسی اکنون بارکد مد نظر است که از طریق موبایل پرداخت می شود. اگر این موضوع عملیاتی شود سال‌های آینده افزایش کرایه با ضریب دقیق تری صورت می‌گیرد.

رانندگان تاکسی هیچ خدمات حمایتی از سوی مدیریت شهری ندارند
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: مدیریت شهری کرج موفق شد حتی زودتر از تهران و برخی شهرها مصوبه نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌ها را قطعی و اجرایی کند. برچسب‌های قیمت نیز از اول فروردین آماده بود که از ۱۴ فروردین اجرایی شد.

مریم قهرمانی صارم در گفت‌وگو با بازار با بیان اینکه سعی شده افزایش قیمت‌ها منصفانه و رند باشد، تصریح کرد: نرخ‌ها با مقایسه سایر خطوط از لحاظ ترافیک و مسیر صورت گرفته است.

باز هم وعده ای جدید برای الکترونیکی شدن کرایه تاکسی| افزایش کرایه با توجه به گرانی اجناس است

وی با اشاره به اینکه همه تاکسی‌ها حتما باید برچسب قیمت داشته باشند، گفت: قشر چند ده هزار نفری رانندگان تاکسی همراه خانواده‌های آنان باید از نظر معیشتی حمایت شوند اما متاسفانه هیچ خدمات حمایتی از سوی مدیریت شهری ندارند. در سنوات گذشته تعاونی داشته اند که اکنون به نرخ بیرون است و هیچ اقدامی برای این افراد انجام نمی‌شود. با بازنگری بسیاری از خطوط سعی کرده‌ایم که قیمت‌ها به صورت واقعی افزایش یابد.

وی ادامه داد: امیدوارم مدیریت شهری برای بیمه رانندگان و تعاونی و معیشت آن‌ها اقداماتی انجام دهد که با دغدغه‌های کمتری مواجه باشند . از طرفی در برخی خطوط تعداد زیادی تاکسی قرار دارند که بعضا ۴۵ دقیقه منتظر مسافر می‌مانند. به عنوان نماینده مردم در شورا هم باید حامی قشر زحمت کش تاکسیرانان و هم حامی مردم باشیم.

افزایش قیمت تاکسی روندی هرساله و طبیعی‌است
فرماندار ویژه شهرستان کرج نیز افزایش نرخ تاکسی ها را روندی طبیعی و هر ساله عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت همه اجناس کرایه تاکسی ها نیز گران می‌شوند.

غفور قاسمپور در گفت وگو با بازار افزود: معمولا هر مصوبه ای تا ۱۴ روز زمان برای ابلاغ دارد و با توجه به اینکه نرخ تاکسی‌ها قبل از عید مصوب و تایید شده بعد از تعطیلات نوروز و از ۱۴ فروردین ابلاغ و اجرا شده است.

به گزارش بازار این افزایش کرایه که در برخی خطوط محسوس و مورد سوال شهروندان است به گفته اعضای شورای شهر با بازنگری خطوط و بررسی ترافیک و مسیر صورت گرفته است و سعی شده به صورت واقعی و منصفانه باشد.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha