۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کاهش سطح ریسک پذیری در بازارهای مالی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش سطح ریسک پذیری در بازارهای مالی

شاخص داوجونز در آستانه عبور معتبر از حمایت ۳۴۳۰۰ واحدی قرار دارد و در این صورت، احتمال نزول شاخص داوجونز نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- نگرانی ها از شیوع کرونا در چین و همچنین اثرات سویه جدید ویروس کووید، افزایش یافته و سطح ریسک پذیری را در بازار های مالی کاهش داده است. شاخص های سهام آمریکا از جمله داوجونز و S&P۵۰۰ نیز در ادامه روند نزولی، سطوح حمایتی مهمی را شکسته اند و احتمال نزول میان مدت شاخص افزایش یافته است. از نظر تکنیکالی، شاخص S&P۵۰۰ سطح حمایتی ۴۴۲۰ واحدی را شکسته و الگوی سر و شانه مرکب سقف تشکیل داده است، که احتمال نزول میان مدت را تقویت می کند. شاخص داوجونز نیز در آستانه عبور معتبر از حمایت ۳۴۳۰۰ واحدی قرار دارد و در این صورت، احتمال نزول شاخص داوجونز نیز افزایش خواهد یافت.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت برای ساعاتی از محدوده مهم و روانی ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نیز عبور کرد، اما در حال حاضر در شرایط پولبک و اصلاح کوتاه مدت در این محدوده در نوسان است. با توجه به کاهش سطح تقاضای نفت بدلیل محدودیت های کرونایی در چین و آزاد سازی ذخایر استراتژیک نفت در آمریکا، از نظر فاندامنتالی، احتمال برگشت قیمت به زیر حمایت مهم ۱۰۰ دلاری وجود دارد و در صورتی که قیمت به زیر این محدوده بازگردد، احتمال نزول میان مدت قیمت نفت تقویت خواهد شد.

۳️- در بازار طلا، با افزایش سطح ریسک گریزی در بازار های مالی، قیمت در موج صعودی در حرکت است و در حال حاضر در زیر محدوده مقاومتی ۱۹۶۵ دلاری در نوسان است. احتمال اصلاح کوتاه مدت در این محدوده وجود دارد، اما در میان مدت همچنان احتمال اول ادامه روند صعودی تا محدوده روانی ۲۰۰۰ دلاری خواهد بود.

۴️- در برابری دلار به ین ژاپن، با توجه به واگرایی سیاست های پولی بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو آمریکا، سطح تقاضای دلار نسبت به ین ژاپن همچنان صعودی است، و قیمت در ادامه روند صعودی، از محدوده مقاومتی و سقف تاریخی هفت ساله، در محدوده ۱۲۵.۱۰، فراتر رفته و احتمال صعود قیمت به بالاترین سطح در بیست سال اخیر تقویت شده است. سقف تاریخی ۱۲۵.۸۶، بالاترین سطح برابری دلار به ین، در نزدیک به بیست سال اخیر است و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. احتمال حرکات اصلاحی در این محدوده وجود دارد.

۵️- در برابری یورو به دلار، قیمت در ادامه روند نزولی، حمایت ۱.۰۹۴۴ را شکسته و احتمال نزول قیمت در میان مدت تقویت شده است. در کوتاه مدت، قیمت در روز گذشته در شرایط پولبک و اصلاح کوتاه مدت نسبت به حمایت شکسته شده در حرکت بود، که با پایان پولبک، به موج نزولی بازگشته و احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت، ادامه روند نزولی است. ضمن اینکه امروز شاخص تورمی قیمت مصرف کننده آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت تاثیرگذار باشد.

۶️- در برابری پوند به دلار، قیمت در آستانه عبور معتبر از حمایت ماژور و روانی ۱.۳ قرار دارد و در صورتی که این عبور تثبیت شود، احتمال نزول میان مدت قیمت تا محدوده حمایتی ۱.۲۸۶۲ تقویت خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha