۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷
ریزش محدود بازار آسیایی و تقویت بیشتر ارزش دلار آمریکا
بررسی بازار فارکس؛

ریزش محدود بازار آسیایی و تقویت بیشتر ارزش دلار آمریکا

در حالیکه بازارهای جهاین روز سه شنبه را با ریزش هرچند محدود آغاز کردند، دلار آمریکا برای دومین روز پیاپی به تقویت خود ادامه داده و ارزش آن در بازار فارکس بالا رفت.

به گزارش بازار، سهام بازارهای آسیایی روز سه شنبه عمدتاً در محدوده منفی قرار داشتند و این در حالی است که دلار آمریکا امروز پیش از انتشار آمار تورم ایالات متحده که می‌تواند نشان دهنده افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو باشد، عملکردی قوی از خود نشان داد.

از سوی دیگر، با کاسته شدن از میزان و شدت قرنطینه های کرونایی در شانگهای و امید به بازگشایی کارخانجات چینی، قیمت نفت نیز بار دیگر افزایش یافته و بازده اوراق آمریکا نیز به بالاترین میزان خود طی سه سال اخیر رسیده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه «ام‌اس‌سی‌آی» در خارج از ژاپن (MIAPJ۰۰۰۰PUS) ۰.۲% کاهش داشت و بازار سهام ایالات متحده نیز نسیت معاملاتی روز گذشته خود را با کمی زیان به پایان رساند. همچنین شاخص سهام نیکئی ژاپن (.N۲۲۵) نیز ۱.۷۹% کاهش یافت. بازار سهام استرالیا (AXJO) نیز ۰.۵۷ درصد کاهش یافت.

در بازار فارکس آسیا نیز ین ژاپن بیشترین ضرر را در برابر دلار متحمل شد که یک شبه به ۱۲۵.۷۷ ین رسیده که این رقم، بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۱۵ به این سو محسوب می شود.

البته جفت ارز USD/JPY در روز سه‌شنبه کمی پایین‌تر از این سطح معامله شده و تا لحظه تنظیم این گزارش، آخرین قیمت این جفت ارز، ۱۲۵.۴۵ ین بوده است.

گفتنی است، ین ژاپن طی ماه‌های اخیر تحت فشار بوده است. چراکه بانک مرکزی ژاپن متعهد شده تا سیاست فوق‌العاده آسان مالی را در بازار حفظ کند و این در حالیست که بسیاری از بانک های مرکزی جهان به رهبری فدرال رزرو آمریکا، اقدام به اعمال سیاست های سختگیرانه مالی برای کنترل تورم کرده اند.

کد خبر: ۱۴۵٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha