۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
در چه کشوری باید سرمایه گذاری برای کسب و کار کوچک انجام داد؟
یادداشت؛

در چه کشوری باید سرمایه گذاری برای کسب و کار کوچک انجام داد؟

بهینه بودن تصمیم گیری هایی که بین سود، درآمد اندک، سرمایه اولیه و نیاز به هزینه های جاری جدید برای کسب و کار های کوچک شکل می گیرد تا چه حد در اختیار افراد متقاضی است؟

محمدشهاب، بازار: فرض می کنیم برای یک کسب و کار کوچک، فرد متقاضی، آورده ای شخصی همراه آورد. معمولاً کسب و کار های کوچک به این علت کسب و کار کوچک هستند که سرمایه کافی برای تجهیز کامل حرفه خود را ندارند. برای همین ممکن است در خانه یا در یک کارگاه کوچک بتوان آنها را دید.

به صورت طبیعی شروع کننده یک کسب و کار کوچک به دنبال آن است که به تدریج هزینه های لازم دیگر را انجام دهد(گاهی اوقات افراد از ذیل تمام هزینه های مورد نیاز کسب و کار خود آگاه نیستند و تمایل دارند که کسب و کار خود را به صورت کوچک شروع کنند). با این اوصاف نکته بسیار مهم چیست؟

نکته این است که کسب و کارهای کوچک برای سودآور شدن خود نیاز به تکمیل سرمایه گذاری های دارند. حال اگر فرایند کسب درآمد و هزینه های جاری از درآمد پیشیی گیرد به آن معنا است که سرمایه اولیه می بایست هزینه های جاری را هم جبران کند. فرد متقاضی تکمیل کسب و کار با این اوصاف در شرایط ذیل خود را می بینید: وی می خواست از طریق درآمد های کوچک به تدریج هزینه های جاری نکرده خود یا نشناخته خود را انجام دهد. لیکن وی متوجه می شود که هزینه های جاری که باید تعریف کند که هیچ، بلکه هزینه های جاری فعلی نیز کفاف درآمد اندک وی را نمی دهد.

حال فرض می کنیم هزینه های جاری فعلی کمتر از درآمد اندک وی باشد و وی نسبت به انجام هزینه های جاری جدید، عدم کفاف بودن درآمد از هزینه های جاری را متوجه شده است. گزینه پیش رو در این شرایط برداشت از سرمایه اولیه است؟ اگر چندان آگاه نباشد ممکن است برداشت از سرمایه اولیه انجام شود. اگر وی برای افزایش سرمایه خود، تسهیلاتی دریافت کند امری پسندیده است؟ در شرایطی که تجربه سرمایه اولیه اش این بود که وی از هزینه های جاری جدید (فرض کردیم در هزینه های جاری فعلی سودآوری داشته باشد) درآمد عقب تری داشته است؛ آیا در سرمایه گذاری جدید درآمد های جدید اش می تواند از هزینه های جاری جدیدتر اش که باید تعریف کند، کفاف دهنده باشد آن هم در شرایطی که نرخ بهره را نیز به عنوان هزینه جاری بر خود اضافه کرده است؟

در چه کشورهایی راه اندازی کسب و کارهای کوچک بهتر است؟

اگر حمایت کننده ای باشد که امکان رشد فرد متقاضی کسب و کار کوچک را فراهم آورد می توان گزینه ای مناسب برای انتخاب آن کشور برای سرمایه گذاری باشد. فرض کنیم دولتی بخواهد این مشکل را برای متقاضیان سرمایه گذاران کوچک که فعلاً فعالیت های آنها نیز مرتبط با خلق تکنولوژی نیست رفع کند. این دولت چه اقدامی باید انجام دهد؟

تقریبا نسبت به شرکت های میکرو خلق تکنولوژی وضعیت مشخص است. این شرکت ها کمتر در معرض هزینه های جاری جدید خود را قرار میدهند و بیشتر با در اختیار داشتن هزینه های ثابت لازم برای مراکز تحقیقاتی، تلاش های خود را دنبال می کنند. لذا در مورد این شرکت ها مشخص شدن میزان حمایت اولیه تقریبا کافی است تا آن حمایت مشخص شده با پایداری و استمرار خود، مفید برای اقتصاد و شرکت های میکرو باشد.

در مورد کسب و کار های کوچک شده ناشی از عدم توان کافی فرد متقاضی یا عدم شناخت کافی؛ حمایت مادی بسته به نیازهایی که فرد متقاضی در جریان کسب و کار خود مشاهده کرده و هزینه های جاری جدید می خواهد تعریف کند؛ قابل مشخص شدن می شود. معمولاً اجاره بها مکان اشغال شده یکی از هزینه های جاری اولیه فرد متقاضی است؛ دولت ها می توانند نسبت به هزینه های جاری دیگر، حمایت های مادی به صورت بلاعوض انجام دهند. این گونه امکان حفظ سود شروع شده آن فرد است و آن فرد می تواند بدون نیاز به انباشت سود اندک برای انجام هزینه های جاری جدید و یا کاهش از سرمایه اولیه خود، انجام کسب و کار خود را مفید ارزیابی کند. این که تقبل هزینه های جاری افراد متقاضی شامل پرداخت اجاره بها نشود از این بابت است که اجاره بها تحت شعاع افزایش قیمت قرار نگیرد به این امید که فرد متقاضی در این مورد، مورد حمایت قرار میگیرد.

اگر انجام یک کسب و کار کوچک در یک کشور انتخاب شد؛ کسب و کار های بزرگ تر هم در آن کشورها موفق خواهند بود. مساله اصلی برای شرکت های بزرگ امکان فروش است که ساختار حمایتی سالم درآمد سرانه را در کشور افزایش می دهد. سرمایه گذاری های بزرگ و شرکت های بزرگ معمولاً اندک به دنبال هزینه های جاری جدید هستند از این رو دغدغه اصلی آنها فروش است. معمولاً در کشورهایی که وضعیت سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچک بهتر است؛ وضعیت سرمایه گذاری در کسب و کار های بزرگ تر نیز بهتر است سوای اینکه ممکن است دولت ها با در اختیار دادن رایگان نتایج شرکت های کوچک در مورد خلق ایده های جدید، هدایت برای تعریف یا خلق ایده های جدید و هزینه های جاری جدید برای شرکت های بزرگ بکنند و به نوعی خود را متقبل و متمایل به تامین مالی هزینه های جاری جدیدی که زمینه ایجاد آن را خود فراهم کرده اند نیز نشان بدهند.

کد خبر: ۱۴۵٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha