۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
آمادگی برای بازگشت طلا به بالای ۲ هزار دلار| نقش تعیین کننده گزارش CPI آمریکا
تحلیل بازار طلا؛

آمادگی برای بازگشت طلا به بالای ۲ هزار دلار| نقش تعیین کننده گزارش CPI آمریکا

در حالیکه طلا طی ساعات گذشته حرکت چندانی در مسیر صعودی خود نداشته، به نظر می رسد معامله گران برای افزایش قیمت این فلز آماده می شوند.

به گزارش بازار، قیمت طلا در بازارهای جهانی پیش از انتشار گزارش کلیدی و مهم CPI ایالات متحده، نزدیک به بالاترین حد خود طی دو هفته اخیر رسیده و تقریبا ثابت مانده است. اکنون به نظر می رسد معامله گران بازار طلا منتظر ادامه حرکت صعودی این فلز با ارزش فراتر از منطقه مقاومت ۱۹۷۲ دلاری هستند. با این وجود، در حال حاضر همه چیز در بازار طلا به انتشار گزارش مذکور و شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا بستگی دارد.

طلا برای افزایش قیمت بالاتر از سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۸.۲ درصدی در بازه ۲۰۷۱ تا ۱۸۹۰ دلار تلاش کرده است. مقاومت فعلی، که در حال حاضر در حدود منطقه ۱۹۷۲ دلار قرار دارد، اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری عمل کند که گاوها می توانند با حرکتی قدرتمند از همین نقطه، برای بازپس گیری سطح روانی و حیاتی ۲۰۰۰ دلار تلاش کنند.

آمادگی برای بازگشت طلا به بالای ۲ هزار دلار| نقش تعیین کننده گزارش CPI آمریکا

اکنون به نظر می رسد منطقه ۱۹۴۶-۱۹۴۵ دلاری از نزول فوری بیشتر در منطقه ۱۹۳۴ دلاری و منطقه ۱۹۲۸ دلاری محافظت کرده و به نقطه حمایت طلا بدل شده است. این نقطه حمایت با مرز پایین کانال فوق منطبق بوده که در صورت شکسته شدن قاطعانه روند قیمت به سمت پایین، جهت گیری بازار به نفع معامله گران نزولی تغییر خواهد کرد. در اینصورت طلا می تواند کاهش را به سمت حمایت متوسط ۱۹۱۵ دلاری تسریع بخشیده و در نهایت به منطقه ۱۹۰۰ تا ۱۸۹۰ دلار سقوط کند.

کد خبر: ۱۴۵٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha