۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
۹۰ درصد تورم موجود در کشور، انتظاری است؛ نیاز به اعلام حذف ارز ترجیحی نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

۹۰ درصد تورم موجود در کشور، انتظاری است؛ نیاز به اعلام حذف ارز ترجیحی نیست

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:دولت باید تصمیم خود را در زمینه حذف ارز ترجیحی بگیرد و نیاز به اعلام آن هم نیست یعنی دولت باید تدابیر را مدنظر قرار داده و در زمان مناسب اجرایی کند.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مهار شوک حذف ارز ترجیحی و اقدامات دولت در این رابطه بیان کرد: اگر یک هماهنگی کامل بین همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی باشد، با ابزارهای تسهیلاتی که ما امسال در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفتیم، این مسئله می‌تواند دامداران و مرغداران را در برابر افزایش ارز ترجیحی محافظت کند تا آن‌ها بتوانند به تامین خوراک اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین یک بخش از سیاست‌های حمایتی ما در تولید باید از تولیدکنندگان باشد تا در برابر این افزایش قیمت دچار مشکل نشوند و در بخش دیگر ما باید حمایت از مصرف‌کننده را مدنظر قرار دهیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: بنده فکر می‌کنم با صحبت‌های خوبی که در گذشته با دولت در این راستا داشتیم ابزارهای خوبی در حال حاضر در اختیار دولت است لذا دولت هم می‌تواند از کارت‌های الکترونیکی استفاده کند که بتواند حداقل مایحتاج خانواده‌ها را تامین کند و هم می‌تواند یارانه نقدی اختصاص دهد و در کنار این مسئله هم نظارت بر قیمت کالاهای اساسی داشته باشد.

زنگنه بیان کرد: بنابراین دولت اگر این سه ضلع را مدنظر قرار دهد به واقع می‌توانیم این مسئله را به درستی مدیریت کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال ۹۰ درصد تورم موجود در کشور تورم انتظاری است یعنی فضای غیر اقتصادی و روانی بر جامعه تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه نباید تورم انتظاری جامعه را تحریک کنیم، بیان کرد: دولت باید تصمیم خود را در زمینه حذف ارز ترجیحی بگیرد و نیاز به اعلام آن هم نیست یعنی دولت باید تدابیر را مدنظر قرار داده و در زمان مناسب آن را اجرایی کند.

زنگنه تاکید کرد: اینکه پی‌درپی مواردی را مطرح کنیم و این موضوع را به زمان دیگری موکول کنیم حتماً این مسئله تورم جامعه را تحریک می‌کند.

کد خبر: ۱۴۵٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • تورج IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 1
      درود بر شما .این مسخره بازیا چیه حذف کنید دیگه این همه سوروسات نمیخواد