۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
رایزنی برزیل با آمریکا برای خرید کود شیمیایی از ایران

رایزنی برزیل با آمریکا برای خرید کود شیمیایی از ایران

وزیر امور خارجه برزیل گفت:حمله روسیه به اوکراین ظرفیت صادرات این محصول را محدود کرده و این درحالیست که ایران ذخایر قابل توجهی از کودهای شیمیایی در اختیار دارد.

به گزارش بازار، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: کارلوس فرانکا وزیر خارجه برزیل گفت

بر این اساس کارلوس فرانکا، وزیر امور خارجه برزیل در جریان یک جلسه علنی در کمیته روابط خارجی سنای کشورش قانونگذاران برزیلی را در جریان دیدارش با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا قرار داد.

دسترسی به کودهای شیمیایی ایران به برزیل امکان خواهد داد وابستگی خود به روسیه در این محصول را کاهش دهد. روسیه در حال حاضر تأمین‌کننده یک سوم کل تقاضای کود شیمیایی برزیل است.

کارلوس فرانکا خاطرنشان کرد که ایران ذخایر قابل توجهی از کودهای شیمیایی دارد که قصد دارد به برزیل صادر کند، زیرا حمله روسیه به اوکراین ظرفیت صادرات این محصول را محدود کرده است.

وزیر خارجه برزیل گفته است که خرید کود از ایران عملاً مبادله‌ای است، زیرا این وجوه به حسابی در برزیل واریز می‌شود و ایران از آن برای خرید لوازم پزشکی و مواد غذایی استفاده می‌کند.

وی گفت: "به همین دلیل است که من با آمریکا در مورد در زمینه معافیت از تحریم مذاکره می‌کنم تا شرکت‌های برزیلی بتوانند بدون متحمل شدن انتقام‌جویی از سوی آمریکا با ایران مذاکره کنند".

کد خبر: ۱۴۴٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha