۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
احتمال پلکانی شدن اقساط در طرح ملی مسکن| واحدها با قیمت تمام شده تحویل مردم می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

احتمال پلکانی شدن اقساط در طرح ملی مسکن| واحدها با قیمت تمام شده تحویل مردم می‌شود

گرگان- محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از احتمال پلکانی شدن اقساط در طرح ملی مسکن خبرداد و گفت: واحدهای مسکونی طبق قیمت تمام شده تحویل مردم داده می‌شود.

حسین محبوبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قیمت تمام شده ای که وزارتخانه در طرح جهش تولید مسکن، اعلام کرده حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع و با فهرست بهای سوم سه ماهه سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: این عدد، قیمت تمام شده نهایی نیست و هر سال که فهرست بها اعلام شود تعدیل به آن تعلق می‌گیرد و ساختمان طبق قیمت تمام شده تحویل مردم داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در قیمت نهایی هزینه پیمانکار به علاوه سود اعلام می‌شود، گفت: بعد از گذاشتن مناقصه و ورود انبوه سازان آنها نظر خود را اعلام می‌کنند که آیا این عدد را قبول دارند و یا عدد خود را اعلام می‌کنند که ما آن را به وزارتخانه اعلام خواهیم کرد.

محبوبی گفت: انبوه سازان برآوردهای خاص خود را داشته و طبق شنیده‌ها عددی بین ۶ الی هفت میلیون تومان را اعلام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد: جلسه‌ای با انبوه سازان داشته و مقرر شد تا آنها برآوردهای خود را به ما اعلام کنند که اگر این اعداد به مبالغ وزارتخانه بود آن را قبول کنیم و اگر نه آن را وزارتخانه اعلام کنیم تا تصمیم گیری شود.

وی با توضیح اینکه در طرح نهضت ملی مسکن انبوه سازان در مناقصه شرکت نکرده بودند، افزود: بر روی قیمت تمام شده کارشناسی شده و از وزارتخانه استعلام می‌گیریم تا جانب مردم رعایت شود.

محبوبی بیان کرد: اقساط ۲۰ ساله بوده و بعد از دوره تنفس آغاز می‌شود و در شورای عالی مسکن تصمیم دارند اقساط را پلکانی کرده که هنوز مصوبه‌ای در این خصوص ابلاغ نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: در صورت پلکانی شدن اقساط به تدریج با افزایش درآمد افزایش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: از قول مدیر عامل شهرهای جدید اعدادی در حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون برای اقساط تومان اعلام شد که این امر برای شهرهای ما صحت ندارد و اقساط همان حدود ۳.۵ الی پنج میلیون تومان برآورد شده که باز هم این عدد تحت تاثیر سود بانکی برای دهک های مختلف و پلکانی شدن اقساط قرار می‌گیرد که هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نشده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha