۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
بی ثباتی قیمت در بازار طلا و ارز| دلار در آستانه ۲۸ هزار تومان
«بازار» از وضعیت قیمت ها در خیابان فردوسی گزارش می دهد

بی ثباتی قیمت در بازار طلا و ارز| دلار در آستانه ۲۸ هزار تومان

با وجودی که خیلی های پیش بینی می کردند قیمت سکه و ارز در پی خبر بازگشت ارزهای بلوکه شده کاهشی شود اما برخلاف پیش بینی ها دلار در آستانه ۲۸ هزار تومان قرار گرفت و هر سکه ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.

بازار گروه بانک و بیمه: قیمت طلا و سکه به دلیل افزایش همزمان نرخ ارز و انس جهانی روندی صعودی به خود گرفته است. افزایش قیمتی که این روزها به دلیل قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان معمولا داد و ستد طلا و سکه در بازار به نسبت ماههای گذشته باید کمتر باشد اما خرید و فروش طلا و سکه تا حدودی گرم و قیمت ها در بازار این دو کالای ارزشی بر مدار رشد قرار گرفته است.
بازاری که معمولا در روزهای انتهای اسفند ماه مصادف با سال نو باید پرجنب و جوش باشد اما هم اکنون خیلی ها با وجود سکه و طلا نسبتا گران در بازار ولی همچنان خریدار این کالاهای سرمایه ای و زینتی شده اند. به طور مثال هم اکنون هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار آزاد به یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان رسیده است و نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را رد کرده است.

افزایش قیمتی که علاوه بر افزایش بهای انس جهانی به دلیل رشد بالای قیمت ارز در بازار و صرافی های بانکی است چرا که دلار امروز در بازار آزاد در آستانه ورود به کانال ۲۸ هزار تومان قرار گرفته است.

افزایش قیمت طلا به دلیل افزایش نرخ انس جهانی است که امروز ۱۲ دلار رشد کرده است از طرفی نیز رسیدن قیمت دلارآزاد به قیمت ۲۸ هزار تومان در بازار داخل موجب شده است تا حباب قیمت سکه افزایش و نرخ آن به ۱۳ میلیون ۳۰۰ تومان برسد

ارز گران حباب قیمت سکه را افزایش داد
محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره افزایش میزان قیمت ها در بازار طلا و ارز گفت: افزایش قیمت طلا به دلیل افزایش نرخ انس جهانی است که امروز ۱۲ دلار رشد کرده است از طرفی نیز رسیدن قیمت دلار به قیمت ۲۸ هزار تومان در بازار داخل موجب شده است تا حباب قیمت سکه افزایش و نرخ آن به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برسد.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز تاثیر بسزایی بر رشد قیمت ها در بازار طلا و سکه به جای گذاشته است، افزود: عصر دیروز (یکشنبه) اخباری مبنی بر آزاد سازی ارزهای بلوکه شده ایران منتشر شد که این موضوع باعث کاهش قیمت ارز در بازار شد، اما امروز با انتشار خبرهایی مبنی بر زمانبر بودن آزاد سازی ارزهای بلوکه شده کشورمان در فراسوی مرزها موجب شد تا دلار در بازار آزاد سیر صعودی به خوگیرد و به حدود ۲۸ هزار تومان برسد، بنابراین با افزایش قیمت ارز در بازار قیمت سکه و طلا نیزبه تبع آن روندی افزایشی به خود گرفتند.

وی ادامه داد: عامل اصلی قیمت طلا و سکه در بازار به دلیل نوسان انس جهانی در کنار رشد قیمت ارز در بازار داخل است، از طرفی باید گفت معمولا زمانی که قیمت ها در بازار افزایش می یابد متاسفانه بازار تحریک شده و میزان تقاضا برای خرید ارز و سکه در بازار نیز افزایش می یابد. بنابراین افزایش قیمت ها در بازار سکه و طلا به دلیل رشد نرخ ارز و انس جهانی در کنار میزان افزایش تقاضایی است که در بازار اتفاق افتاده است.

بازار طلا و سکه تا زمان ثبات قیمتی ارز نرخ مشخص و معینی ندارند و همچنان در نوسان قیمت است حال با توجه به افزایش نرخ ارز در بازار و از طرفی سیر صعودی قیمت جهانی طلا قیمت ها نیز در بازار طلا و سکه با رشد خزنده ای همراه شده اند

بازار نیازمند آرامش نسبی است، ثبات قیمتی وجود ندارد
ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره علل رشد قیمت ها در این بازار طی یک هفته اخیر گفت: عامل اصلی نوسان قیمت طلا و سکه در بازار نرخ انس جهانی طلا و ارز در داخل است، هر آنچه انس جهانی و دلار در بازار داخلی افزایش یابد، قیمت طلا و سکه نیز روندی افزایشی به خود می گیرند و برعکس چنانچه بهای انس جهانی طلا افت کند و یا قیمت ارز در بازار داخل سیر نزولی داشته باشد این موضوع بر کاهش نرخ طلا و سکه در بازار داخل تاثیر مستقیم می گذارد.
وی با بیان اینکه هرچند در ماه مبارک رمضان تقاضا برای خرید طلا و سکه نسبت به دیگر ماههای سال کمتر است ولی داد و ستد سکه و طلا بدنبال تغییر قیمت ها در نرخ ارز و انس جهانی موجب می شوند تا این بازار نیز تحت تاثیر قرار گیرد این درحالی است که بازار طلا و سکه معمولا زمانی پر رونق است که آرامش نسبی و ثبات قیمتی در بازار حاکم باشد.
محمد ولی در ادامه گفت: بازار طلا و سکه تا زمان ثبات قیمتی ارز نرخ مشخص و معینی ندارند و همچنان در نوسان است حال با توجه به افزایش نرخ ارز در بازار و از طرفی سیر صعودی قیمت جهانی طلا قیمت ها نیز در بازار طلا و سکه با رشد خزنده ای همراه شده اند.

افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه ناشی از افزایش قیمتی است که امروز در بازار ارز چه در بازار آزاد و چه صرافی های بانکی اتفاق افتاده است. در بازار آزاد امروز هر دلار آمریکا در آستانه ورود به کانال ۲۸ هزار تومان قرار گرفته است و صرافی ها نیز نرخ خود را افزایش داده اند

سکه تمام بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ؛دلار در آستانه ورود به ۲۸ هزار تومان
امروز با افزایش قیمت ارز در بازار قیمت طلا و سکه نیز بر مدار رشد قیمت قرار گرفتند طوری که قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شده است. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ‌۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. از طرفی قیمت طلای ۲۴ عیار هر گرم یک‌میلیون و ۷۶۴ هزار تومان و هر مثقال طلا، ۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه ناشی از افزایش قیمتی است که امروز در بازار ارز چه در بازار آزاد و چه صرافی های بانکی اتفاق افتاده است. طوری که امروز در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار ۲۵ هزار و ۲۶۹ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۵ هزار و ۱۷ تومان تعیین شده است. همچنین قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۳۴۳ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸ هزار و ۶۱ تومان اعلام شده است.
در بازار آزاد نیز هر دلار آمریکا در آستانه ورود به کانال ۲۸ هزار تومان است( ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان) قرار گرفت و درهم امارات نیز ۷ هزار و ۶۲۰ تومان معامله می شود.
این در حالی است که دیروز(یکشنبه) قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲میلیون و ۹۸۰ هزار تومان بود. همچنین در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار ۲۵ هزار و ۲۵۹ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۵ هزار و ۷ تومان بود. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۵۷۶ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸ هزار و ۲۹۲ تومان اعلام شد.
بنا به این گزارش، معلوم نیست در روزهای آینده قیمتها در بازار ارز، طلا و سکه چگونه رقم خورد چرا که بازار از ثبات قیمتی خاصی برخوردار نیست و همچنان در نوسان است. البته خیلی ها فکر می کردند که با خبر آزاد سازی ارزهای بلوکه شده قیمت ارز کاهشی می شود اما برخلاف پیش بینی ها قیمت ها در بازار ارز طی چند روز اخیر با نوسانی رو به بالا همچنان در حرکت است.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha