۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
پتروشیمی مازندران از وزارت نفت مجوز دریافت کرده است
در گفتگو با بازار؛

پتروشیمی مازندران از وزارت نفت مجوز دریافت کرده است

ساری- شریعتی، عضو مجمع نمایندگان مازندران با اظهار اینکه پتروشیمی مازندران از وزارت نفت مجوز دریافت کرده است، گفت: آب مورد نیاز آن نیز از دریا تامین می شود.

غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار بازار با باین اینکه پتروشیمی مازندران در اسفند سال ۹۹ از هیئت وزیران مصوبه دریافت کرده است، افزود: مصوبات هیئت وزیران قبل از طرح در دولت، کارشناسی و بررسی و نهایت در جلسه طرح می شود.

وی افزود: حفاظت محیط زیست یکی از اعضای هیئت دولت به شمار می رود و وقتی طرح در هیئت دولت مصوب می شود به معنای موافقت کلی محیط زیست است.

وی ادامه داد: پتروشیمی مازندران در ادامه فرایند از سوی وزارت نفت مجوز دریافت کرد و برای شکل گیری پروژه های زیربنایی، طرح ها در شورای برنامه ریزی طرح و مصوب می شود.

شریعتی یادآور شد: تامین آب پروژه پتروشیمی از جمله مباحث مطرح شده بود و با توجه به اینکه صنایع پتروشیمی آب بر هستند باید در سواحل دریا اعم از شمال و جنوب کشور مستقر شود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تامین آب پروژه پتروشیمی از دریا خواهد بود و در این راستا مجوز لازم از محیط زیست را دریافت کرده است، تصریح کرد: جانمایی پروژه ها نیز مستلزم ارائه استانداردهایی است.

وی گفت: پروژه پتروشیمی بیش از ۱۴ کیلومتر با تالاب میانکاله فاصله دارد که از نظر استاندارد بیش از ۱۰ برابر فاصله است و زمین واگذار شده به این مجموعه فاقد کاربری کشاورزی است و ارزیابی زیست محیطی آن نیز صورت گرفته است.

وی با عنوان اینکه نرخ بیکاری شرق استان دو برابر دیگر مناطق است، بیکاری در شرق استان را ۱۸ درصد ذکر کرد و گفت: نیروی کار و شبکه راه ها از پیش نیازهای صنعت پتروشیمی است.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha