۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
احداث شهرک‌ تحقیقاتی در جوار شهرک‌های صنعتی| در زمینه بازاریابی برای دانش بنیان ها ضعیف عمل شده است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز:

احداث شهرک‌ تحقیقاتی در جوار شهرک‌های صنعتی| در زمینه بازاریابی برای دانش بنیان ها ضعیف عمل شده است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز گفت: احداث شهرک‌های تحقیقاتی در جوار شهرک‌های صنعتی ضمن ایجاد شرایط لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به انطباق با تکنولوژی‌های روز دنیا منجر خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، رحیم بنامولایی با اشاره به اهمیت نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و تبیین این مهم اظهار کرد: تغییر نگرش در این حوزه در اتاق البرز تحت عنوان تولید بدون کارخانه آغاز شده که تفکر آن در حرکت‌های دانش‌بنیان ریشه دارد و در این راستا می‌توان پس از ثبت ایده اولیه با استفاده از ظرفیت های موجود در همه صنایع منجر به افزایش تولید و بالا بردن بهره وری شد.

وی با اشاره به مشکلات عمده در حوزه تولید گفت: هر چند با سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم اما در زمینه بازاریابی و فروش محصولات ضعیف عمل شده است، در نتیجه باید ضمن ایجاد زیرساخت‌ها و برقراری توازن میان عرضه و تقاضا برای فروش محصولات تولیدی راهی یافت.

بنامولایی ضمن بر شمردن شیوه‌های توزیع شامل روش بنکداری، پخش مویرگی، فروشگاه زنجیره‌ای، فروش اینترنتی و خرده‌فروشی افزود: این شیوه‌ها هزینه‌بر بوده و دولت نیز در مجموع سقف هزینه توزیع برابر ۲۸/۵ درصد را به منظور بهبود این حوزه در نظر گرفته است. همچنین هیچ جای دنیا قیمت مصرف کننده بر روی کالای تولیدی درج نمی‌شود و بحث اقتصاد آزاد و دیپلماسی اقتصادی و بازرگانی حاکم است و تنها راه نجات و کاهش معضلات اجتماعی و بیکاری توسعه بازار و تبدیل ظرفیت‌های مازاد به محصولات صادراتی است.

بنامولایی در ادامه احداث شهرک‌های تحقیقاتی در مجاورت شهرک‌های صنعتی را از جمله عواملی بر شمرد که به گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان کمک خواهد کرد و افزود: با این نگرش می‌توان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تغییراتی کاربردی در طراحی و فرمول تولیدی ایجاد کرد و در نتیجه با تکنولوژی‌های روز دنیا منطبق شده و پیشرفت داشت.

وی با تاکید بر لزوم همبستگی دولت، ملت و بخش خصوصی عنوان کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی و انعطاف‌پذیری مانع از فرار مغزها و سرمایه از کشور شود و رشد اقتصادی را بر اساس آن پایه‌گذاری کرده و اقتصاد متکی به نفت به غیر نفتی تغییر پیدا کند. در این میان تعامل صنعت و دانشگاه کلید موفقیت محسوب شده و با برقراری تناسب میان کار و تربیت نیروی کار می‌توان به ایجاد تحول امیدوار بود. همچنین می‌توان با جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور به حرکت چرخ صنعت کمک کرد و از حضور سرمایه‌گذار خارجی بی‌نیاز شد.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha