۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
عایدی ۱۵۰ میلیارد دلاری ایران از احیای مسیر ترانزیت ریلی
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

عایدی ۱۵۰ میلیارد دلاری ایران از احیای مسیر ترانزیت ریلی

تبریز- عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از عایدی ۱۵۰ میلیارد دلاری ایران از احیای مسیر ترانزیت ریلی خبر داد.

به گزارش بازار، روح‌الله متفکرآزاد با اشاره به اهمیت جاده ابریشم در اقتصاد جهان افزود: بررسی تحولات اقتصادی در جهان و تغییر قطب های اقتصادی بیانگر این موضوع است که کالا در شرق تولید و در غرب مصرف می شود و همچنین تجهیزات نیز در غرب تولید و به شرق منتقل می شود که نشان از رفت و آمد کالا و تجهیزات از غرب به شرق و بالعکس دارد.

وی با بیان اینکه این موضوع ضرورت احیای جاده ابریشم برای انتقال کالا و تجهیزات را دوچندان می کند، ادامه داد: با این اوصاف موقعیت کشورمان در منطقه و در جاده ابریشم استثنائی است و می توان با فعال کردن سرمایه گذاری در بخش ریلی گام مهمی در زمینه حمل و نقل در جاده ابریشم برداشت.

این نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ابراز داشت: با استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی این امکان وجود دارد که در ۱۷ روز انتقال کالا از شرق به غرب انجام شود. اگر این امکان وجود نداشته باشد باید در ۷۰ روز کل دنیا دور زده شود تا کالایی از شرق به غرب منتقل شود. احیای جاده ابریشم و ایجاد شبکه ریلی در این مسیر می تواند نقطه ثقل کشورمان برای توسعه و رشد اقتصادی در آینده نزدیک باشد.

متفکر آزاد همچنین افزود: همه این موارد نشان از اهمیت سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی کشور دارد که سرمایه گذاری برای کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان امر احیای مسیر ترانزیت ریلی ۱۵۰ میلیارد دلار عایدی در سال برای کشورمان می تواند داشته باشد، ابراز داشت: با این کریدور اقتصاد کشوری مثل آلمان ۲۰ درصد متاثر خواهد شد، پس دنیا عطش ایجاد این کریدور را دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سپس گفت: سرمایه گذاری بر روی این موضوع مورد پیشنهاد ما است، سال گذشته نیز در یک طرح تعاملی بین نمایندگان مجلس و معاون اول ریاست جمهوری به تفاهم ایجاد ۳۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کریدورهای دارای اولویت رسیدیم که به وزارت خانه های مربوطه ابلاغ شده و توسط بخش معدن و صنعت و بخش خصوصی عملیات اجرایی آن باید آغاز شود.

وی در پایان گفت: راه آهن کشورمان مسافرپایه طراحی شده که باید به بر اساس حمل بار طراحی شود تا سرعت عمل حمل و نقل کالا بالا رود.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha