۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
ارزش دلاری واردات کالا به فارس ۷۵ درصد رشد یافت| آلومینیوم در راس کالاهای صادراتی
بازار بررسی کرد؛

ارزش دلاری واردات کالا به فارس ۷۵ درصد رشد یافت| آلومینیوم در راس کالاهای صادراتی

شیراز- آمارها نشان می دهد که ارزش دلاری کالاهای وارداتی به استان فارس ۷۵ درصدی رشد یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، واردات کالا یکی از مهمترین بخش های تجارت هر کشور است و سیاست های دولتی برای تنظیم بازار و ساختار تولید و مصرف با اعمال تعرفه بر محصولات وارداتی این شرایط را مدیریت می کند.

بیشتر واردات ایران از کشورهای چین، امارات، کره، ترکیه و آلمان است و در سالهای اخیر با توجه به ممنوعیت های وارداتی کالاهای مصرفی و کالاهایی که در ایران تولید می شوند بیشتر مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی وارد می شود.

در این رهگذر، مدیرکل گمرکات فارس از رشد ۷۵ درصدی ارزش دلاری واردات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۴۱۸ تن کالا به ارزش ۱۹۶ میلیون و ۴۳ هزار و ۹۱۰ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است.

میزان واردات فارس در دو سال گذشته رقمی بیش از ۱۱۲ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۱۰۹ دلار بوده که این رقم در سال گذشته به ۱۹۶ میلیون و ۴۳ هزار و ۹۱۰ دلار افزایش یافته است.

خداداد رحیمی در گفتگو با بازار اظهار کرد: میزان واردات فارس در دو سال گذشته رقمی بیش از ۱۱۲ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۱۰۹ دلار بوده که این رقم در سال گذشته به ۱۹۶ میلیون و ۴۳ هزار و ۹۱۰ دلار افزایش یافته است.

رشد ۳۲۱ درصدی واردات کالا به فارس از نظروزنی
وی با عنوان اینکه از حیث وزنی واردات سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ ، رشد ۳۲۱ درصدی را تجربه کرده است، عنوان کرد: حجم کالاهای وارداتی از ۳۹ هزار و ۸۱۷ تن در سال ۱۳۹۹ به ۱۶۷ هزار و ۴۱۸ تن در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

مدیرکل گمرکات فارس میزان واردات در سال ۱۳۹۹ را از حیث ریالی نیز تشریح کرد و عنوان کرد: در سال ۹۹ معادل ۴ هزار و ۷۱۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون و ۵۸۷ هزار ریال کالا واردات به استان وارد شده است، این میزان واردات در سال ۱۴۰۰ با رشد ۷۵ درصدی به عدد ۸ هزار و ۲۳۳ میلیارد و ۸۴۴ میلیون و ۲۶۲ هزار ریال رسیده است.

رحیمی همچنین کشورهای چین، هند، آلمان، ترکیه، فیلیپین و امارات را به عنوان کشورهای مبدأ واردات کالا اعلام کرد و گفت: بیشترین کالاها و محصولات وارداتی از این کشورها شامل کِشنده به صورت CKD ، الکترود، الکترودگرافیتی، محرک دربهای اتوماتیک ، لوازم موتورسیکلت، پمپ و قطعات متعلقه بوده است.

آلومینیوم بیشترین صادرات فارس را به خود اختصاص داد
وی همچنین در خصوص وضعیت صادرات فارس نیز توضیح داد وگفت: بیشترین کالاهای صادراتی فارس شامل محصولاتی مانند آلومینیوم، اجزا و قطعات کوره، هیدرو کربن، کود اوره و بستنی بوده است.

به کفته مدیرکل گمرکات فارس از بین کالاهای مذکور آلومینیوم با ۳۰۹ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۵۳۰ دلار بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است.

رحیمی همچنین عمده مقاصد صادراتی تولیدات فارس را کشورهای عراق، افغانستان، کویت، امارات ، ترکیه و پاکستان اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: استان فارسی ها تا ابتدای بهمن ماه ماه سال گذشته ۵۶۶ بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش ۱۶ هزار و ۷۳۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت و ۴ هزار و ۳۲۷ بسته پستی به ارزش ۵۹ هزار و ۷۰۶ دلار به خارج از کشور ارسال کرده اند.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha