۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
قیمت گوشت قرمز در خراسان جنوبی به ۱۵۵ هزار تومان رسید/کاهش قدرت خرید مردم
رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی:

قیمت گوشت قرمز در خراسان جنوبی به ۱۵۵ هزار تومان رسید/کاهش قدرت خرید مردم

بیرجند-رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی گفت: قیمت گوشت قرمز به صورت غیر رسمی در خراسان جنوبی به ۱۵۵ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

سید غلامرضا زجاجی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قیمت گوشت قرمز در بازار خراسان‌جنوبی به صورت رسمی و در نرخنامه رسمی افزایش پیدا نکرده است ولی به صورت غیر رسمی در بازار گرانتر شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی و قضابان خراسان‌جنوبی گفت: در نرخ نامه رسمی قیمت هر کیلو گوشت قرمز در خراسان‌جنوبی ۱۴۵ هزار تومان است ولی به صورت غیر رسمی قصابان حدود ۱۵۵ هزار تومان به دست مشتری می‌دهند.

زجاجی ادامه‌داد: البته باید به قصابان نیز برای این افزایش قیمت حق بدهیم چرا که قیمت تمام شده تولید گوشت قرمز با توجه به شرایط خشکسالی به شدت افزایش پیدا کرده است و نمی‌توانند محصول خود را به ضرر بفروشند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین نیز از این افزایش تمام شده هزینه های تولید گوشت قرمز مطلع هستند، گفت: البته ممکن است تا اواخر بهار به علت کاهش بارندگی و افزایش فروش و عرضه، قیمت گوشت قرمز کاهش پیدا کند و از این نظر نرخنامه تغییر داده نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی و قصابان خراسان‌جنوبی گفت: کمبود گوشت قرمز و گوشت مرغ در خراسان جنوبی نداریم ولی به واسطه گران شدن قیمت‌ها قدرت خرید مردم پایین آمده و اصلا قابل مقایسه با نوروز و رمضان سال‌های قبل نیست.

وی گفت: اتحادیه از اواخر اسفند ۱۴۰۰ تا به امروز حدود ۵۰ تن گوشت مرغ دولتی توزیع کرده است و ۴-۵ تن گوشت قرمز منجمد با قیمت دولتی نیز برای ماه رمضان توزیع کرده‌ایم و البته علاوه بر اتحادیه، فروشگاه‌ها و ... نیز این عرضه را دارند.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha