۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
اجرای طرح بن- بروجن از حوضه زاینده‌رود منطقی نیست| تحمیل بار اقتصادی بر استان
معاون استاندار اصفهان:

اجرای طرح بن- بروجن از حوضه زاینده‌رود منطقی نیست| تحمیل بار اقتصادی بر استان

اصفهان -زینلیان، معاون استاندار اصفهان گفت: اجرای طرح بن- بروجن از حوضه زاینده‌رود برخلاف مصوبات شورای عالی آب است و مجوز زیست محیطی نیز ندارد و بار اقتصادی بر استان تحمیل می کند.

مهران زینلیان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اجرای طرح بن- بروجن پروژه ای خلاف قانون است، اظهار داشت: این پروژه مغایر با مصوبات قبلی شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی آب است.

وی با بیان اینکه این پروژه مجوز زیست محیطی ندارد، ابراز داشت: مجموعه استان اصفهان قطعا با اجرای این طرح مخالف است و بارها این موضوع را به به مدیران و مسئولان کشوری انتقال داده ایم.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه این طرح غیرکارشناسی است، تصریح کرد: متاسفانه وزارت نیرو برنامه مشخصی برای حل چالش آب ندارد و اجرای پروژه ها با امنیتی کردن فضا کاری نادرست است.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو به قول های خود عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس می خواهیم که درباره اجرای این طرح و عدم اجرای تعهدات وزیر نیرو نسبت به مردم استان اصفهان از او سوال کنند.

زینلیان با اشاره به اینکه مطالبه گری مردم نیز باید هوشمندانه و به دور از هرگونه احساسات زودگذر باشد، گفت: مردم استان اصفهان باید بدانند که مدیران و مسئولان استان به شدت پیگیر خواهند بود تا این طرح اجرایی نشود.

وی افزود: با اجرای طرح انتقال آب بن-بروجن، سالانه بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب آب از حوضه کم آب زاینده رود با طی مسافتی به طول ۱۲۸ کیلومتر به حوضه پرآب کارون منتقل می‌شود که منطقی نیست و بار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای استان دارد.

مقدار آب منتقل شده در طرح بن بروجن چندین برابر آب شرب است
معاون استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این مقدار آب منتقل شده چندین برابر آب شرب منطقه است، افزود: اطلاعات ما نشان می دهد که متاسفانه قرار است آب منتقل شده برای توسعه صنعت استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه تمام نهادها و سازمان ها باید برای تبیین موضوع و اعلام نظر کارشناسی اقدام کنند، اظهار داشت: شایسته نیست در مورد مسائل مربوط به استان اصفهان و به خصوص در مواردی اینچنینی به دور از نظرات کارشناسی و واقعیت های میدانی آنهم از دور تصمیم گیری شود.

وزارت نیرو، رویکرد درست و منطقی در پیش بگیرد
زینلیان با اشاره به اینکه همه ما در استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری برادر و برای اعتلای ایران اسلامی تلاش می کنیم، تاکید کرد: اعتقاد داریم مشکلات باید اصولی و با اخذ نظرات کارشناسی حل شود و وزارت نیرو هم باید برای موضوعات مرتبط با آب یک رویکرد درست و منطقی در پیش گیرد.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha