۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
هوشمندسازی ۲۷۶ مدرسه در استان سمنان/ ایجاد دولت الکترونیک در جامعه
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

هوشمندسازی ۲۷۶ مدرسه در استان سمنان/ ایجاد دولت الکترونیک در جامعه

سمنان – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان بابیان اینکه حرکت به سمت هوشمند سازی خدمات عمومی و شهری گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک است، گفت: پروژه هوشمندسازی مدارس استان در آینده نزدیک به تعداد ۲۷۶ مدرسه محقق خواهد شد.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه حرکت به سمت هوشمندسازی خدمات عمومی و شهری یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اداره کل کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان در راستای تحقق دولت الکترونیک است، اظهار داشت: پروژه هوشمند سازی مدارس استان در راستای اتصال تمام مدارس روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار به شبکه ملی اطلاعات به تعداد ۲۷۶ مدرسه در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری موضوع پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد بیان کرد: هماهنگی برای تکمیل، فضاسازی و ایجاد انشعابات ساختمان آموزش و سنجش مهارت فنی و حرفه‌ای استان در راستای راه‌اندازی این پروژه انجام‌شده است.

بهبود وضعیت کسب‌وکارهای اینترنتی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان بابیان اینکه تهیه و تدوین تفاهم‌نامه با وزارت ارتباطات، استانداری و پارک‌ها از دیگر اقداماتی بود که در این راستا انجام شد، اضافه کرد: مکاتبه و هماهنگی با پارک‌ها و مراکز رشد استان در راستای اعلام آمادگی و پیوستن به شبکه توسعه نیز برای اجرای این پروژه انجام‌شده است.

حسن‌پور با اشاره به وضعیت کسب‌وکارهای حوزه فاوا در استان سمنان خاطرنشان کرد: شناسایی شرکت‌ها و بخش خصوصی فعال استان در حوزه فاوا و ایجاد پایگاه جامع، توزیع بهینه بسته‌های حمایتی وزارت با توجه به ماهیت و شرایط هریک از شرکت‌ها و فعالان این بخش ازجمله اقداماتی است که برای بهبود وضعیت کسب‌وکارها در بستر فناوری اطلاعات انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه درمجموع تسهیلات اشتغال به ارزش هشت میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال پرداخت‌شده است، تصریح کرد: ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای اینترنتی در استان سمنان وجود دارد که با شناسایی و بهره‌برداری از آن‌ها می‌توان گامی مؤثر در راستای تحقق دولت الکترونیک برداشت.

۶۲ دفتر پیشخوان شهری در استان سمنان خدمت‌رسانی می‌کنند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان از وجود ۶۲ دفتر پیشخوان شهری در استان خبر داد و گفت: درمجموع ۹۵ دفتر آی‌سی‌تی روستایی نیز در استان سمنان وجود دارد که به عموم مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

حسن‌پور با اشاره به اقدامات این مجموعه در حوزه امنیت سایبری و پدافند غیرعامل بیان کرد: نصب و راه‌اندازی هشت سرور هانی پات در دستگاه‌های اجرایی و افزایش کاربران سامانه جامع تعاملی امن مرکز ماهر به ۵۰ دستگاه ازجمله اقدامات مهمی است که در راستای ایجاد امنیت سایبری محقق شد.

کد خبر: ۱۴٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha