۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
اعلام اسامی بدهکاران هزار میلیاردی بانک مسکن| آماری از جزئیات میزان بد حساب ها اعلام نشد
«بازار» خبر می دهد

اعلام اسامی بدهکاران هزار میلیاردی بانک مسکن| آماری از جزئیات میزان بد حساب ها اعلام نشد

بانک مسکن هم در ادامه اعلام اسامی بدهکاران بانکی از سوی سیستم بانکی، نام این بدهکاران بانکی را در حالی اعلام کرد که خبری از میزان بدهی اشخاص نیست.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بعد از یک لیست بلند بالا از اسامی بدهکاران بانکی از سوی بانک ملی، برخی بانک ها مثل بانک مسکن اقدام به انتشار اسامی بدهکاران بانکی کردند.

«سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی ۲۳ آبان ماه سال گذشته از بانک مرکزی درخواست کرد تا بانک‌ها و موسسات اعتباری هر سه ماه یک بار لیست ابربدهکاران بانکی خود را منتشر کنند.

وی بانک‌ها و موسسات اعتباری را مکلف کرد برای اطلاع عموم مشخصات تسهیلات گیرنده، ‌توجیه بانک برای تخصیص منابع، مبلغ تسهیلات، میزان پرداخت، مانده بدهی، نرخ سود و نوع تضامین را اعلام کنند.

«آیت الله رئیسی» رئیس جمهوری نیز در دیداری که با مدیران عامل بانک‌ها داشت به صراحت اعلام کرد که بانک‌ها باید بر بدحساب‌ها سخت بگیرند و اسامی این بدهکاران بانکی منتشر شود.

بدهکاران بانکی موضوعی است که سالهای سال است که همواره مقامات مسئول و حتی روسای جمهور به آن اشاره کرده و همواره در سخنرانی های خود به این نکته تاریک در سیستم بانکی اشاره می کنند.

علی بهادری سخنگوی دولت نیز در توییتی اعلام کرد که «یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور اجرایی شد و بانک ملی به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور، اسامی بدهکاران کلان خود را اعلام کرد. اگر چه این اقدام می تواند یک گام رو به جلو باشد اما بهتر بود که میزان بدهی نیز منتشر می شد.

امروز نیز بانک مسکن در ادامه این اقدام به جا اسامی بدهکاران بانکی را اعلام کرد. اما نکته ای که در این جدول اعلامی وجود داشت این بود که هیچ اشاره ای به میزان بدهی دیده نمی شود.

اعلام اسامی بدهکاران هزار میلیاردی بانک مسکن| آماری از جزئیات میزان بد حساب ها اعلام نشد

کد خبر: ۱۴۴٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha