۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
تسریع ثبت‌نام تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار شد

تسریع ثبت‌نام تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت

فاطمی‌ امین، وزیر صمت، مبارزه با قاچاق کالا را کاری بین‌بخشی دانست و گفت: از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق لوازم‌یدکی خودرو استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت در سومین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی تاکید دارند و یکی از محورهای دستورالعمل هشت ماده‌ای رئیس‌جمهوری در حوزه خودرو نیز در راستای مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی بوده است.

وی با بیان این‌که از ظرفیت همه دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان تعزیرات حکومتی برای مبارزه با قاچاق لوازم‌یدکی خودرو در حوزه صنعت استفاده می‌شود، تصریح‌کرد: سازوکارهای جدید برای بازرسی‌های حضوری در خصوص نظارت بر بازار باتری و لوازم‌یدکی خودرو با محوریت استانداران در دست اقدام است تا بازرسی‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

وزیر صمت با تاکید بر ضرورت تلاش برای تسریع ثبت‌نام تولیدکنندگان در سامانه جامع تجارت، بیان‌داشت: هر اندازه تولیدکنندگان رسمی به این حوزه وارد شوند، به همان میزان شفافیت بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که ثبت صورت‌حساب‌ها در سامانه جامع تجارت باید در حوزه لوازم‌یدکی خودرو و باتری تسریع شود، افزود: سال گذشته روی تکمیل زیرساخت‌ها تمرکز کردیم و سامانه جامع تجارت تا مرحله خوبی جلو رفته است.

فاطمی‌امین با بیان این‌که کمبودی از نظر قوانین و مقررات وجود ندارد، گفت: پیگیری امور به‌صورت مداوم با هم‌افزایی و همدلی همه دستگاه‌های ذی‌ربط و بخش‌خصوصی در حال انجام است.

سومین جلسه سلسله نشست‌های ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» وزارت صمت امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، معاون صنایع عمومی وزیر صمت و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

دو جلسه پیشین این سلسله نشست‌ها با همراهی نهادهای مختلف از جمله قوه قضائیه، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، سپاه و غیره برگزار شده بود.

کد خبر: ۱۴۴٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha