۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
مازندران در بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری پیشرو است
در گفتگو با بازار؛

مازندران در بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری پیشرو است

ساری- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به صید هزار و ۷۰۰ تن ماهی در استان گفت: مازندران در بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی پیشرو است.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار بازار میزان صید ماهیان استخوانی از ابتدای فصل تا ۲۰ فروردین ماه را هزار و۷۰۰ تن ذکر کرد و گفت: میزان صید ماهیان ۳۵ درصد و سرانه صید شرکت های تعاونی پره نیز ۳۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: دو مرحله تقاضای تمدید صید توسط تعاونی ها و اتحادیه پره از کمیته صید و صیادی صورت گرفت و وضعیت جوی آب و هوا سبب شد تا کاهش صید را شاهد باشیم.

وی با اظهار اینکه ۵۰ مرکز و استخر تکثیر طبیعی ماهیان در استان وجود دارد که باید از ماهیان مولد پر شود، ادامه داد: تکمیل این استخرها به بازسازی ذخایر کمک خواهد کرد.

اسحاقی با بیان اینکه پیمانکاران در ۱۶ رودخانه استان برای صید ماهی مولد مستقر هستند، تصریح کرد: مازندران استان پیشرو و هدف بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری است و در هر دو بخش از دیگر استان ها جلوتر هستیم.

مدیرکل شیلات مازندران یادآور شد: صید ماهیان به پشتوانه رهاسازی های صورت گرفته ماهیان در دریا خزر است و اگر بازسازی صورت نگیرد شاهد صید نخواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha