۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
خودرو سازها در خصوص ترمز، کیسه هوا و منفجر شدن خودروها باید پاسخگو باشند
رئیس پلیس راهور ناجا:

خودرو سازها در خصوص ترمز، کیسه هوا و منفجر شدن خودروها باید پاسخگو باشند

هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودرو سازها در خصوص ترمز، کیسه هوا، مچاله شدن خودرو و منفجر شدن آن باید پاسخگو باشند.

به گزارش بازار، سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: چرا باید خودروها منفجر شوند، چرا باید زن و بچه مردم در هنگام تصادف در خودرو گیر کنند و در آتش بسوزند، وقتی رئیس جمهور می‌گوید بایستی کیفیت خودروها تغییر کند و رو به بهبودی برود چرا خودرو سازان سعی می‌کنند دفاع کنند، این موضوع جای دفاع ندارد.

وی گفت: باید همه سازمان‌ها و نهادها کمک کنند تا شاهد ارتقاء کیفیت خودروها باشیم و ما نیز مکلف هستیم در این زمینه کمک کنیم، اما اگر ایمنی تأمین نشود شماره گذاری را متوقف می‌کنیم، زیرا نمی‌شود هر روز شاهد تصادفات و جان باختن افراد باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه برابر قانون از این به بعد سهم تقصیر را مشخص می‌کنیم که کدام سازمان‌ها و نهادها در تصادفات مقصر هستند افزود: براساس تبصره (۳) ماده ۱۴ قانون ما مکلف هستیم سهم دستگاه‌ها را در تصادفات مشخص کنیم.

سردار هادیانفر افزود: در تصادف لرستان - نورآباد که میان یک پژو پارس و یک پژو ۴۰۵ رخ داد هشت نفر از یک خانواده در این تصادف سوختند که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد سهم خودرو ساز در این حادثه ۳۳ درصد بوده است.

وی گفت: در تصادف بهبهان نیز قصور خودرو ساز را به دادستان بهبهان اعلام کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: اگر در بحث خودرو سازها نتوانیم به نتیجه برسیم سهم دستگاه‌های بالاتری آن‌ها را نیز خواهیم گفت، زیرا آن دستگاه‌های بالادستی خودرو سازها نیز بایستی جوابگو باشند.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha