۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
جام جهانی شروعی دوباره برای توسعه مناطق آزاد تجاری ایران است
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی:

جام جهانی شروعی دوباره برای توسعه مناطق آزاد تجاری ایران است

کیش- دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: استفاده از فرصت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شروعی در مسیر جدید توسعه مناطق آزاد در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری است.

به گزارش بازار، سعید محمد پیش ازظهر یکشنبه در بدو ورود به جزیره کیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت میزبانی هواداران و تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی قطر، مناطق آزاد به دنبال از استفاده از ظرفیت های اقتصادی و گردشگری آن است.

وی افزود: توسعه مناطق آزاد در بخش های گردشگری، سرمایه گذاری های اقتصادی و توریسم سلامت در مناطق آزاد تجاری از مهمترین برنامه های این دبیرخانه است که معتقدم جام جهانی می تواند شروعی تازه برای تحقق این اهداف باشد.

محمد گفت: چند طرح زیر ساختی طی دو هفته آینده با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شوند و با افتتاح این طرح‌ها ظرفیت‌های میزبانی کیش برای مشارکت در جام جهانی قطر افزایش می‌یابد.

وی افزود: ساخت و تکمیل چند هتل، باند و ترمینال جدید فرودگاه، بندر و ترمینال مسافری دریایی، زمین‌های ورزشی و سالن‌های بدنسازی از جمله طرح هایی است که در جزیره کیش برای سهم آفرینی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم اکنون در حال اجرا است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی همزمان با سفر وزرای راه ایران و قطر برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه آزاد کیش و بازدید از برخی جاذبه‌های گردشگری و زیرساخت های حمل و نقل این جزیره به کیش سفر کرده است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر با حضور در جزیره کیش دیدارهای دوجانبه باهم خواهند داشت.

این سفر در پی دستور ویژه آیت‌الله رئیسی رییس جمهور کشورمان برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی قطر و همچنین پیگیری دیدار وزیر راه و شهر سازی کشورمان با وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر در جریان سفر آیت الله رئیسی به کشور قطر برنامه ریزی شده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha