۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
در نوروز امسال بیش از ۸۶ میلیون تردد استانی ثبت شد
رئیس پلیس راهور ناجا:

در نوروز امسال بیش از ۸۶ میلیون تردد استانی ثبت شد

هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در نوروز امسال بیش از ۸۶ میلیون و ۷۱۵ هزار تردد بین استانی در کشور ثبت شد.

به گزارش بازار، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: متوسط روزانه تردد بین استانی بیش از ۴ میلیون و ۳۳۵ هزار تردد بوده است که بیشترین تردد روزانه مربوط به ۵ فروردین با ۵ میلیون و ۲۹۳ هزار تردد ثبت شده است.

وی گفت: در نوروز امسال ۵۰ درصد ترددها بین استانی بوده است و ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش تردد ثبت شده است و نسبت به نوروز ۹۹، دویست و ۴۲ درصد افزایش تردد بین استانی و نسبت به نوروز ۹۸، بیست درصد افزایش تردد بین استانی را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص بیشترین ترددها در استان‌های کشور افزود: تهران بزرگ با ۵ و نیم میلیون تردد بیشترین تردد را داشته است و به عبارتی ۶۲ درصد تهرانی‌ها در نوروز به سفر رفته اند.

سردار هادیانفر گفت: بیشترین ترددها بعد از تهران مربوط به استان‌های البرز، مرکزی، قم، قزوین، اصفهان، مازندران و گیلان بوده است.

وی درخصوص کل سفرهایی که اتفاق افتاده و خروج از استان‌ها افزود: بیشترین خروجی مربوط به تهران با ۵ و نیم میلیون خروج، البرز با یک و نیم میلیون خروج و اصفهان با ۹۸۷ هزار خروج و همچنین خراسان رضوی، فارس و مازندران بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کمترین خروج مربوط به استان ایلام با ۶۶ هزار تردد، خراسان جنوبی با ۷۹ هزار تردد و سپس خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

سردار هادیانفر افزود: بیشترین ورودی نیز مربوط به استان مازندران با یک میلیون و ۵۷۷ هزار تردد، سپس گیلان با یک میلیون و ۲۵۱ هزار تردد و سپس خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان و هرمزگان بوده است.

وی گفت: کمترین ورودی مسافران نیزبه استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان بوده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha