۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
اجرای طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اجرای طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان همدان

همدان - چهاردولی، معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان از اجرای طرح جهش تولید در ۲۹۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان همدان خبر داد.

علی چهاردولی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۲۹۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان همدان به طرح جهش تولید اختصاص یافته است، گفت: محصولاتی چون گندم، جو، دانه‌های روغنی، نباتات علوفه‌ای و حبوبات در این طرح کشت می‌شود.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان با بیان اینکه پارسال ۱۲۴هزار هکتار از دیمزارهای استان همدان در طرح جهش تولید زیر کشت رفت، گفت: طبق تفاهمنامه‌ای که ستاد فرمان امام(ره) با جهاد کشاورزی کشور و استان منعقد کرده این طرح از زمان کاشت، داشت و برداشت زیر نظر کارشناسان ناظر مورد تایید ستاد، اجرایی میشود.

چهاردولی توزیع نهاده‌های کشاورزی، تامین بذر، ماشین‌آلات کشاورزی، آموزش و نظارت عالی بر طرح را از دیگر خدمات برشمرد و ادامه داد: همدان سال ۹۹ در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور از استان های پایلوت اجرای طرح بود.

وی با بیان اینکه آخرین متدهای کشاورزی در دیمزارها اجرا می شود، گفت: طرح به نحوی تدوین شده که طی پنج سال در بیشترین سطح آیش محصولات موردنیاز کشت شود.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان با تاکید بر حمایت مالی و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از کشاورزان عنوان کرد: ۱۰ شهرستان، ۸۰۸ روستا و ۱۷ هزار و ۵۰۰ کشاورز در اجرای این طرح در استان همدان همکاری دارند.

چهاردولی اضافه کرد: پارسال از اعتبار لحاظ شده برای اجرای این طرح به مبلغ ۴۵ میلیاردتومان ۲۲ میلیاردتومان اعتبار به صورت وام و تسهیلات چهاردرصدی و مدت پنج ساله پرداخت و ۲۳ میلیاردتومان به صورت بلاعوض بوده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha