۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
فروش صنایع دستی بازارچه های نوروزی همدان ۵.۴ میلیاردتومان آورده داشته است
استاندار همدان:

فروش صنایع دستی بازارچه های نوروزی همدان ۵.۴ میلیاردتومان آورده داشته است

همدان - استاندار همدان گفت: درآمد فروش صنایع‌دستی و سوغات بازارچه‌های نوروزی استان همدان پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی ایام تعطیلات نوروزی از بیش از سه هزار مسافر نوروزی نظرسنجی شده که براساس نتایج این نظرسنجی اکثریت مسافران از خدمات ارائه شده توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان رضایت داشتند.

وی بابیان اینکه ۱۲۰ هزار مسافر در این مدت در استان همدان اسکان پیدا کردند به بازدید ۷۷۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی، تفریحی و دست‌ساز استان همدان در این مدت اشاره و اظهار کرد: بازگشایی غار علیصدر به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰، باعث شد تا شور و نشاط به گردشگری استان برگردد و براساس آمارهای رسمی بازدید از این مجموعه رتبه نخست بازدیدهای نوروزی را در بین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان همدان به خود اختصاص داد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: بعد از غارعلیصدر کتیبه‌های گنج‌نامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، سایت تاریخی هگمتانه مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.

راه‌اندازی آزمایشی سایت موزه میدان امام خمینی(ره)
استاندار همدان با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی سایت موزه میدان امام خمینی(ره) در نوروز امسال گفت: استقبال مسافران نوروزی و مردم همدان از این مجموعه در ایام نوروز نشان از ظرفیت‌های بالای استان و شهر همدان در حوزه تاریخ و تمدن دارد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه حدود ۱۴ میلیون تردد جاده‌ای در ایام نوروز در استان همدان ثبت شده است، اظهار کرد: بیش از ۶ هزار ماموریت نیروی انتظامی، بیش از ۴۰۰ مورد عملیات امداد و نجات بین جاده‌ای، بیش از چهار هزار و ۳۰۰ مورد ماموریت اورژانس نشان از عزم همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی دارد.

وی ادامه داد: طی ایام تعطیلات نوروز بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از تاسیسات گردشگری، واحدهای خدماتی و صنوف مختلف صورت گرفت که کم‌ترین مشکل گزارش شده است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان همدان هم‌چنین از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه در قالب نوروزگاه در هر ۱۰ شهرستان استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با استقبال خوب مردم و مسافران نوروزی مواجه شد.

پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان درآمد فروش صنایع‌دستی و سوغات از بازارچه‌های نوروزی بوده است

قاسمی‌فرزاد هم‌چنین به برپایی ۱۴ نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی با ۲۱۴ غرفه در سطح استان اشاره کرد و افزود: حدود پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان درآمد فروش صنایع‌دستی و سوغات از این بازارچه‌های نوروزی بوده است.

وی توزیع بیش از ۱۰۰ هزار نسخه محصولات فرهنگی در قالب کتابچه راهنمای نوروزی، نقشه راهنما و بروشور معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری یکی از اقدامات خوب ستاد خدمات سفر دانست و اظهار کرد: حضور پررنگ راهنمایان گردشگری در قالب ۸۰۰ نفر روز در تمام جاذبه‌های استان باعث شد مسافران نوروزی با خاطره‌ای خوش استان همدان را ترک کنند.

استاندار همدان با اشاره به جدیت مدیریت استان و برنامه‌ریزان کشوری در زمینه پیگیری پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان گفت: ارسال این پرونده در سال ۱۴۰۱ به یونسکو قطعی است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: پس از به ثمر رسیدن مراحل ثبت جهانی این پرونده؛ با توجه به وجود دو شهر جهانی ملایر و لالجین در حوزه صنایع‌دستی و جهانی شدن دو کاروانسرا فرسفج و تاج آباد در کنار جهانی شدن گنبد علویان در فهرست میراث جهانی کشورهای اسلامی، نام استان همدان در سطح ملی و جهانی بیش از گذشته مطرح خواهد شد که این امید می‌رود پس از دستیابی به نتیجه پیگیری‌های جهانی‌شدن همدان، شاهد حضور پر تعداد گردشگر داخلی و خارجی در استان همدان باشیم.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha