۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
کشتارگاه‌های خوزستان در زمینه کشتار و عرضه مرغ ضعیف عمل می‌کنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

کشتارگاه‌های خوزستان در زمینه کشتار و عرضه مرغ ضعیف عمل می‌کنند

اهواز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با ابراز نارضایتی از تعطیلی کشتارگاه‌های خوزستان در ایام عید نوروز امسال گفت: اجازه نمی‌دهیم کشتارگاه‌ها در بازار اخلال ایجاد کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، خدارحم امیری زاده اظهار کرد: بررسی ها نشان داده که ریشه اکثر مشکلات در بخش مرغ در استان به کشتارگاه ها باز می شود، کشتارگاه ها اگر مصوبه ستاد تنطیم بازار را رعایت نمی کنند در این‌ جلسات حضور نیابند.

وی با بیان اینکه کشتارگاه های متخلف را به دستگاه قضا معرفی کردیم اظهار داشت: کشتارگاه ها در مواردی که به آن ها مربوط نیست دخالت دارند، پیشنهاد می شود که در ستاد تنظیم بازار مصوب شود از این پس برخورد با گرانفروشی مرغ از کشتارگاهی که مرغ در آن کشتار می شود انجام شود، از این پس کشتارگاه ها باید پاسخگوی گرانی مرغ باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۵۴ هزار واحد صنفی در بازار استان وجود دارد که امکان رصد و بازرسی از تمامی این اصناف برای برخورد با متخلفان وجود ندارد لذا باید ریشه و بانی اصلی تخلف را شناسایی و با آن ها برخورد شود.

امیری زاده با گله مندی از عدم همکاری کشتارگاه های استان افزود: در ایام نوروز کشتارگاه ها تعطیل کردند و مرغ کشتار نکردند این در حالی است که در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شده بود در ایام نوروز کشتارگاه ها کشیک تعیین کنند ، اگر ذخیره مرغ و گوشت به اندازه کافی در استان وجود نداشت با مشکلات عدیده ای در استان مواجه می شدیم.

وی با بیان اینکه به شدت از وضع موجود کشتارگاه ها در استان ناراضی هستیم افزود: سازمان جهاد کشاورزی به دنبال تاسیس کشتارگاه است تا با مشکلات کمتری مواجه شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف از جمله گران شدن مرغ در بازار و یا دلال بازی مدتی است کشتار مرغ در خوزستان کاهش یافته است.

امیری زاده با اشاره به نشست خود با دادستان خوزستان در این رابطه گفت: در این نشست مقرر شد از این پس در رابطه با گرانفروشی مرغ با کشتارگاه مرغ برخورد شود چرا که یکی از عوامل اصلی گرانفروشی مرغ در بازار خوزستان کشتارگاه ها هستند.

وی افزود: متاسفانه در ایام نوروز کشتارگاه ها با هم توافق کردند تا در این ایام کار نکنند، باید حلقه های پنهانی که برای جلوگیری از تنظیم بازار دست دارند هر چه زودتر مشخص شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: حدود ۹۰ درصد حق العمل کارهایی که سالهاست بدون مجوز در کشتارگاه های استان کار می کنند در متلاطم سازی بازار دست دارند، کشتارگاه ها باید مدیریت شوند واتحادیه مرغداران برای بهبود شرایط تامین و توزیع مرغ در استان باید پای کار بیایند.

امیری زاده با اشاره به اینکه مصمم هستیم مشکل تامین و توزیع مرغ در استان حل شود ادامه داد: اگر سامانه رهیاب چند سال پیش راه اندازی می شد مشکلات تامین و توزیع مرغ وجود نداشت به همین منظور در نظر داریم این سامانه را فعال کنیم تا تمامی این مراحل از طریق این سامانه رصد شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha