۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
تحلیل بازار جهانی پلی پروپیلن

تحلیل بازار جهانی پلی پروپیلن

به گفته منابع، تقاضا در هند برای پلی پروپیلن با وجود گزارش هایی مبنی بر تعطیلی برنامه ریزی شده از سوی تولیدکنندگان در بازار ضعیف بود.

به گزارش بازار، روند نزولی در بازار پلی پروپیلن آسیایی در هفته منتهی به ۶ آوریل ادامه داشت و محموله های داخلی شرق چین ۱۵۰ یوان در هر تن کاهش یافت و به ۸۸۰۰ یوان در هر تن رسید.

افزایش سطح ذخایر در چین ادامه داد، در حالی که قیمت نفت خام نیز در نیمه دوم هفته گذشته با انتشار اخباری مبنی بر اینکه ایالات متحده بیش از ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت خود را در شش ماه آینده آزاد خواهد کرد، روند کاهشی داشت.

تقاضا همچنان به دلیل وضعیت ویروس کرونا در چین با مشکل مواجه است و نرخ بهره برداری کارخانه ها در این کشور زیاد نیست و به طور متوسط در سطح ۷۰ درصد قرار دارد. موجودی انبارها نیز تا حدی به دلیل اختلالات لجستیکی ناشی از همه گیری بالا باقی مانده است.

البته لزرم به ذکر است که کارخانه‌های پایین‌دستی نیاز به تهیه موجودی برای تعطیلات پیشرو دارند، بنابراین مقداری اثر تعدیل‌کننده وجود دارد. اما تأثیرات قیمت تعطیلات محدود و گذرا است و بازگشت کوتاه مدت بعید است.

در اندونزی و مالزی، تقاضا در آغاز ماه رمضان محدود است، زیرا تولیدکنندگان ساعات کار خود را کاهش دادند.

به گفته منابع، تقاضا در هند برای پلی پروپیلن با وجود گزارش هایی مبنی بر تعطیلی برنامه ریزی شده از سوی تولیدکنندگان در بازار ضعیف بود. علاوه بر این، پیشنهادات ارزان‌تر چینی و ویتنامی منجر به کاهش ایده‌های خرید در میان فعالان بازار شد. برخی از پیشنهادات پایین چینی در مورد محموله های فله شنیده شد که عموماً ارزان تر از محموله های کانتینری هستند.

پلی پروپیلن ترکیه در این هفته بسته به نوع گرید ثابت و مستحکم بود. بازار در هفته اول آوریل که ماه مبارک رمضان آغاز شده است خلوت بود. انتظار می رود که فعالیت برای اکثر ماه آوریل، به ویژه در جشن های عید در پایان ماه، کم باشد. هزینه های حمل و نقل در این هفته ثابت بود، اگرچه مسائل لجستیکی و اقتصادی در ترکیه همچنان باعث تضعیف علاقه خرید می شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha