۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کالاهای اساسی ماه رمضان در اصفهان تامین شده است| اطلاع رسانی تخلف فروشندگان به «۱۲۴»
سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان:

کالاهای اساسی ماه رمضان در اصفهان تامین شده است| اطلاع رسانی تخلف فروشندگان به «۱۲۴»

اصفهان- ایراندوست؛ سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان گفت: کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان مانند شکر، برنج، روغن، گوشت مرغ در اصفهان تامین شده و با عنوان «طرح ضیافت» در حال توزیع در استان است.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه کالاهای اساسی ویژه ماه مبارک رمضان به اندازه کافی تامین شده است، اظهار کرد: بدین ترتیب کالاهایی مانند شکر، برنج، روغن، گوشت مرغ و سایر اقلام اساسی با عنوان «طرح ضیافت» در حال توزیع در استان است.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی برای عرضه مرغ در اصفهان وجود ندارد و گوشت منجمد گوساله و گوسفند هم به اندازه کافی تامین شده است، افزود: با توجه به کاهش قیمت مرغ در ایام عید و افزایش تقاضا، نگرانی در ارتباط با قاچاق آن وجود داشت و بر این اساس قیمت مرغ بار دیگر به شکل مصوب کشوری درآمد و تاکنون کمبودی در این زمینه نداشتیم.

قیمت مرغ گرم؛ حداکثر ۳۱ هزار تومان
سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان در ارتباط با قیمت‌ مصوب کالاها برای ماه مبارک رمضان ابراز کرد: قیمت توزیع مرغ گرم در ماه رمضان با بهای حداکثر ۳۱ هزار تومان و مرغ منجمد با همان بهای ۲۰ هزار تومان در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می‌گیرد و گوشت گوساله مخلوط نیز با قیمت ۱۰۵ هزار تومان عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین هرکیلوگرم گوشت گوسفندی درجه یک ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و نرخ گوشت گاو در سه ماه اخیر تغییری نکرده است، افزود: از شهروندان درخواست داریم از خرید کالاهای گران به ویژه مرغ گران خودداری کرده و تخلف فروشندگان را اطلاع دهند.۱۲۴

افزایش ۱۰ درصدی جوجه ریزی در سال جاری
سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان با تاکید بر اینکه که جوجه‌ریزی، تولید و تامین گوشت مرغ به اندازه کافی برای ماه مبارک رمضان انجام شده است، ابراز کرد:جوجه‌ریزی امسال به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش رشد داشته است.

وی تاکید کرد: پنج هزار تن مرغ منجمد در سطح استان در ماه رمضان توزیع شده است، ضمن اینکه ذخیره‌سازی خوبی برای این ایام مبارک انجام شده و چنانچه تقاضا در بازار افزایش یابد، مرغ‌های ذخیره شده وارد بازار می‌شود.

ایراندوست در ارتباط با تامین تخم مرغ نیز بیان کرد: بالغ بر ۳۴۰ تن تخم مرغ در روز تولید می شود که به خوبی نیاز بازار را تامین می کند؛ هرکیلوگرم تخم مرغ به صورت نایلونی ۲۴ هزار تومان و هرکیلوگرم شانه‌ای ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت مصوب شکر و برنج
وی همچنین در ارتباط با قیمت دیگر اقلام اساسی مورد نیاز خانوارها در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شکر مورد نیاز صنف و صنعت با قیمت ۱۲ هزار و ۵۳۵ تومان،شکر خانوار برای شهر اصفهان با قیمت ۱۴ هزار تومان و در شهرستانها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان بیان کرد: همچنین قیمت مصرف کننده برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰، تومان است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار رمضان به خوبی با همکاری نهادهای مربوطه انجام می شود، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گرانفروشی می‌توانند مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha