۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
 تولید برنج در مازندران دانش بنیان شود| لزوم تکمیل زنجیره ارزش
مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج ایران:

تولید برنج در مازندران دانش بنیان شود| لزوم تکمیل زنجیره ارزش

آمل- یزدان پناه، مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج ایران تکمیل زنجیره های ارزش نظیر تحقیق و توسعه و دانش بنیان شدن تولید را راهکار خودکفایی در تولید برنج برشمرد.

اسماعیل یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای اینکه در تولید محصولات استراتژیک از جمله برنج به خودکفایی برسیم باید به زنجیره ارزش آن توجه و آن را کامل کنیم، افزود: در کنار کاشت، داشت و برداشت باید به حلقه تحقیق و توسعه و دانش بنیان شدن تولید توجه کنیم.

وی بازرگانی حلقه بعدی زنجیره ارزش در تولید برنج یاد کرد و افزود: مشتری مداری حلقه دیگری است و اگر می خواهیم تولید پایدار و خودکفایی داشته باشیم باید تمامی زنجیره ها و حلقه های آن را کامل ببینیم زیرا دانش بنیان شدن منجر به کاهش هزینه، افزایش کیفیت و تولید و خودکفایی می شود.

وی با اشاره به اهمیت کشت قراردادی برنج گفت: این مرکز در سال گذشته ۱۲۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت کشت قراردادی برنج برد و با ارائه آموزش ها سعی کردیم کشاورزی را از سنتی به سمت صنعتی پیش بریم.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی مازندران افزود: در سال گذشته که ۴۰ درصد محصول برنج در مزارع همجوار کاهش یافته بود تولید محصول در اراضی کشت قراردادی ۲۰ درصد بیشتر شده بود.

وی کشت قراردادی را از راه های دانش بنیان کردن تولید دانست و گفت: در این زمینه باید فرهنگسازی نیز صورت گیرد.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha