۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۴۷۰۰ زنجانی متقاضی استفاده از بیمه بیکاری شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی زنجان:

۴۷۰۰ زنجانی متقاضی استفاده از بیمه بیکاری شدند

زنجان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون، چهار هزار و ۷۳۱ نفر در استان متقاضی بهره‌مندی از بیمه بیکاری شدند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا یوسفی گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون، چهار هزارو ۷۳۱ نفر در این استان متقاضی بهره‌مندی از بیمه بیکاری شدند.

وی در خصوص اینکه چه میزان از این درخواست‌ها ناشی از بیکاری در اثر شیوع کرونا است، اظهار داشت: فعلاً پایشی در این خصوص انجام نشده است ولی در مجموع به غیر از مهدهای کودک، مراکز آموزش خصوصی مثل آموزشگاه‌های زبان و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، گزارشی از بیکاری کارکنان و کارگران کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی در استان به دست ما نرسیده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی زنجان، با بیان اینکه سامانه https://bimebikari.mcls.gov.ir برای ثبت درخواست بیمه بیکاری طراحی شده است، افزود: متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاره اجتماعی ندارند و پاسخ درخواست‌ها نیز به صورت غیرحضوری از طریق همین سامانه به متقاضیان اعلام می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه بر اساس اطلاعیه ستاد مبارزه با کرونا، واحدهای تولیدی و صنعتی ضمن رعایت پروتکال ها بهداشتی، از ۱۶ فروردین مجاز به تعطیلی نیستند، گفت: دولت برای واحدهایی که کاهش نیروی کار ندارند، مشوق‌هایی همچون ارائه تسهیلات با کامزد پایین در نظر گرفته است.

وی به اقدامات و تمهیدات انجام شده جهت مواجهه با آثار ناشی از کرونا در اشتغال و کسب و کارها اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش مهلت در فرآیند انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه صاحبان حرفه‌ها و مشاغل آزاد، امهال سهم کارفرما برای کارگاه‌های مشمول بیمه تامین اجتماعی به مدت سه ماه و در نظر گرفتن غرامت دستمزد ایام بیماری برای مبتلایان به کرونا از جمله این تمهیدات است.

کد خبر: ۱۴٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha