۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
انجام بیش از ۶ میلیون و ۱۵۵ هزار سفر دریایی
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

انجام بیش از ۶ میلیون و ۱۵۵ هزار سفر دریایی

رئیس ستاد سفرهای دریایی نوروزی کشور با تشریح جزئیات طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۱، اعلام کرد: در سال جاری بیش از ۶ میلیون و ۱۵۵ هزار سفر دریایی انجام شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد در رابطه با طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی که از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در بنادر مسافری و اسکله های گردشگری کشور آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه داشت، ‌اظهار کرد: آمار مسافران نوروزی در سال ۱۴۰۱ معادل ۶ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۵۱۳ نفر بود که از این تعداد ۳ میلیون و ۶ هزار و ۶۷۵ نفر مربوط به بخش مسافری دریایی و ۳ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۸۳۸ نفر مربوط به بخش گردشگری دریایی بود.

وی ادامه داد: تعداد مسافران دریایی نوروزی در سال ۱۳۹۸ که مربوط به دوره قبل کرونا است معادل ۶ میلیون و ۶۱ هزار و ۸۱ نفر بود و در سال ۱۴۰۰ صرفا ۱ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۲۶ مسافر دریایی جابجا شدند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در بخش مسافر خودرویی نیز در سال جاری تعداد خودروها معادل ۵۹۶ هزار و ۵۰۶ دستگاه بود، خاطرنشان کرد: تعداد خودروها در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۲۹ هزار و ۷۲۶ دستگاه بود و در سال ۹۸ که مربوط به دوره قبل از کرونا است تعداد ۵۶۷ هزار و ۴۰۸ دستگاه خودرو وجود داشت.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تعداد شناورها در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۲۷ هزار و ۷۳۰ فروند بود، گفت: این درحالی است که تعداد شناورها در سال ۱۳۹۸ که مربوط به قبل از دوره کرونا است معادل ۳۰۰ هزار و ۵۳۳ فروند بود؛ همچنین باید خاطرنشان کرد که تعداد شناورها در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۸۲ هزار و ۶۶۶ فروند بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری با استقبال خوب مسافران در بخش سفرهای دریایی روبرو بودیم، عنوان کرد: از بنادر و مجاری مجاز دریانوردی، عملیات‌ها به صورت روان و بی وقفه انجام شد و برخی بنادر کشور نظیر بنادر حقانی و ذاکری ٢٤ ساعته فعالیت کردند، همچنین با تمهیدات صورت گرفته توسط عوامل سازمانی و همکاری ارگان های همکار در اجرای طرح مذکور، خوشبختانه هیچ‌گونه سانحه دریایی در این حوزه رخ نداد.

رئیس ستاد سفرهای دریایی نوروزی کشور با اشاره به افزایش تعداد شناورها و صندلی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ١٤٠١، بیان کرد: طی ٢ سال اخیر که با شیوع ویروس کرونا همراه بودیم برخی شناورها از رده خارج شدند و نگرانی مبنی بر این وجود داشت که با مشکل صندلی مواجه شویم اما با همت شناورداران، مالکان، پیگیری های سازمان بنادر دریانوردی و تسهیلات ارائه شده از سوی این سازمان با تعداد مضاعف شناور و صندلی چه در بخش خودرو و چه در بخش مسافر روبرو شدیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عباس نژاد از تمامی همکاران ستادی و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی و نیز تمامی افراد و مجموعه‌هایی که تلاش کردند تا طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۱ به بهترین شکل ممکن انجام شود قدردانی کرد.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha