۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
ضرورت توجه ویژه به توسعه آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی در اقتصاد دانش‌بنیان
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

ضرورت توجه ویژه به توسعه آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی در اقتصاد دانش‌بنیان

حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توجه ویژه به توسعه آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی در اقتصاد دانش‌بنیان را ضرورت امروز کشور برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی‌نیا» با بیان اینکه کسب و کارهای دانش بنیان، رویکردی تولیدی، های‌تک، تجاری و ارزش افزا دارند، بیان‌داشت: راه‌اندازی کسب و کارهای دانش بنیان نیازمند دانش و مهارت تخصصی بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای خلق ارزش افزوده، بهبود بهره‌وری ملی، ارتقای کیفیت محصولات و خدمات عرضه شده به بازار است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: در شرکت‌های دانش بنیان، موضوع خلاقیت، نوآوری دانش، کارآفرینی و مهارت، نقش مهمی ایفا می‌کند و این بدان معنی است که باید گستره هم افزایی اکوسیستم آموزش و کارآفرینی در جامعه به وجود آید تا پشتیبان و تسهیل‌کننده ایجاد و افزایش اشتغال، افزایش سطح دستمزد و درآمد و افزایش میزان سرمایه گزاری باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، تصریح‌کرد: امروزه از ۱۰شرکت نخست ثروتمند جهان، دست‌کم ۹ شرکت به‌طور مستقیم با نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان عجین هستند و همه آن‌ها از همان آغاز با طرح‌های دانش بنیان همراه بودند.

وی گفت: در چنین شرایطی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور با عزم جدی مسوولیت مهم مهارت آموزی افراد را با استفاده از ظرفیت‌های سخت‌افزاری (بهره‌گیری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در مراکز آموزش فنی و حرفه ای)، نرم افزاری (رویکردهای نوین هیبریدی آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی) و مغزافزاری (منابع انسانی توانمند در حوزه‌های کوچینگ، مانتورینگ و مربیان و کارشناسان فنی و مهندسی) بر عهده دارد که با هم افزایی سایر نهادهای تاثیرگذار دراکوسیستم کارآفرینی و مهارت تحقق شعار سال، تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین با هدف افزایش تولید ناخالص ملی، رشد اقتصادی، رشد بهره وری ملی و ارزش افزوده می‌باشد میسر می‌سازد.

حسینی‌نیا خاطرنشان‌کرد: هر اندازه که بنگاه اقتصادی دانش بنیان از مهارت افزایی در ساختار منابع انسانی خود بیشتر استفاده کند، بر ارزش آن افزوده شده و چرخه تکامل یافته تری از بالندگی به وجود می‌آید.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha