۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
خسته کننده ترین و هیجان انگیز ترین مشاغل دنیا
بر اساس تحقیقات یک دانشگاه انگلیسی اعلام شد

خسته کننده ترین و هیجان انگیز ترین مشاغل دنیا

خسته کننده ترین شغل جهان یکی از پر تقاضاترین شغل های جهان نیز هست.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: مطالعه اخیر دانشگاه اسکس انگلستان درباره خسته کننده ترین و هیجان انگیزترین مشاغل جهان نشان داد که مشاغل مربوط به حسابداری در لیست اول حوصله سر برترین مشاغل است، حتی اگر سطح درآمد بالایی را برای صاحبان این حرف به ارمغان بیاورد.

محققان دانشگاه اسکس با تحت نظر قرار دادن ۵۰۰ نفر دریافتند که کار تجزیه و تحلیل داده ها خسته کننده ترین کار است، در حالی که هنرهای نمایشی جالب ترین شغل است.

دانشگاه اسکس دانشگاهی در نزدیکی شهر کولچستر، انگلستان است، فعالیت این دانشگاه بیشتر در زمینه علوم انسانی و علوم اجتماعی است.

به گزارش سی ان بی سی افرادی که این نظرسنجی را انجام دادند نیز اعتراف کردند که مشاغل حسابداری (در مشاغل خسته کننده) جذاب نیستند.

ویناند ون تیلبورگ، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «من فکر می‌کردم حسابداران خسته‌کننده اما مؤثر هستند. به طور کلی، افراد کسل‌کننده به‌طور کلیشه‌ای مورد بی مهری قرار می‌گیرند و اغلب افراد اطرافشان به دلیل پیش‌فرض‌های غیرمنصفانه از آنها دوری می‌کنند».

او افزود: «درک شما از مردم قطعا در طول زمان تغییر می کند، اما افرادی که خسته کننده خوانده می شوند اغلب فرصتی برای اثبات اشتباه کلیشه ها پیدا نمی کنند».

این امکان وجود دارد که اجتناب و طرد شدن اجتماعی این افراد منجر به احساس تنهایی شود که واقعاً زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

نکته جالب توجه این است که برخی از خسته کننده ترین مشاغل بیشترین تقاضا در جهان را دارا هستند که در راس آنها کار تحلیل داده ها است. هر چند که پزشکی و فعالیت در حوزه سلامت در بین شغل های پر تقاضا بوده ولی جذاب هستند. طبق تحلیل تحلیل سایت لیندین ( برترین وب سایت فعال جهان درحوزه کسب و کار) دو شغل مهندسی اطلاعات و حسابداری در آمریکا در جایگاه اول و سوم پر تقاضا ترین مشاغل دنیا قرار دارد.

خسته کننده ترین و هیجان انگیز ترین مشاغل دنیا

بر اساس این تحقیق خسته کننده ترین مشاغل به ترتیب شرح زیر هستند:

۱- تحلیل داده ها

۲- حسابداری

۳- کار در اداره های مالیات یا بیمه

۴- فعال در حوزه بهداشت

۵- خدمات بانکی

در مقابل هیجان انگیز ترین شغل ها به ترتیب به شرح زیر بوده اند:

۱-هنرهای نمایشی

۲- فعالیت در حوزه های علمی و پژوهشی

۳- روزنامه نگاری و خبرنگاری

۴- فعالیت در حوزه سلامت

۵- آموزش

کد خبر: ۱۴۴٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha