۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
خسارت ۹۵ هزار میلیارد ریالی سرما به اراضی زراعی و باغی فارس
رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی فارس خبرداد؛

خسارت ۹۵ هزار میلیارد ریالی سرما به اراضی زراعی و باغی فارس

فارس- رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهاد کشاورزی فارس از خسارت ۹۵ هزار میلیارد ریالی سرما به اراضی زراعی و باغی در اواخر اسفندماه و اوایل فروردین خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، نادر محمودی گفت: امسال به دلیل خشکسالی، سرمازدگی با شدت بیشتری مناطق مرکزی و شمالی فارس را در برگرفت تا جایی که در برخی مناطق برخلاف پیش بینی‌های انجام شده، دمای هوا به ۱۲ تا ۱۸ درجه زیر صفر رسید.

وی با اشاره به خسارت سرمازدگی در ۱۴ شهرستان شمالی و مرکزی استان فارس، تصریح کرد: شهرستان مرودشت با خسارت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال بیشترین و پس از آن بیضا، اقلید و آباده در رتبه‌های بعدی خسارت‌های سرمازدگی قرار گرفتند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: در سرمازدگی اخیر ۲۳۰ هزار هکتار زمین زراعی که بیشتر زیر کشت گندم، جو، کلزا بود و ۷۵ هزار هکتار باغ‌های انار، انگور و گردو دچار خسارت شدند. به گفته وی؛ تنها ۱۵ درصد خسارت دیدگان مشمول بیمه کشاورزی هستند و می‌توانند از غرامت بیمه بهره‌مند شوند.

محموی درباره محصولات بیمه نشده گفت: گزارش خسارت از طریق استانداری به وزارت کشور ارسال شده و انتظار داریم نمایندگان فارس هم برای تأمین و تخصیص اعتبار خسارت سرمازدگی فارس پیگیری کنند.

وی سال گذشته در همین زمان، سرمازدگی ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت به استان تحمیل کرد که امسال این رقم با چهار برابر افزایش به ۹۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha