۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
رشد اقتصادی با تولید دانش بنیان محقق می‌شود| ضایعات ۴۰۰ هزار تنی مرکبات
نماینده مردم ساری در مجلس:

رشد اقتصادی با تولید دانش بنیان محقق می‌شود| ضایعات ۴۰۰ هزار تنی مرکبات

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با تاکید بر اینکه تحقق رشد هشت درصدی در سایه تولید دانش بنیان محقق می‌شود، گفت: ضریب کشت در استان باید دو برابر شود.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه گرانی از مشکلات اساسی کشور به شمار می رود، افزود: در برخی محصولات از جمله گوشت، مرغ، برنج و غیره با گرانی روبرو هستیم واین مسائل باید حل شود.

وی با بیان اینکه نظام اقتصادی ما بیمار است، افزود: به دلیل عدم دانش بنیان کارها، ۹۰ درصد نهاده های دامی مورد نیاز از خارج تامین می شود زیرا میزان تولید قابل قبول نیست و نمی توانیم با بسیاری از کشورها قدرت رقابت نداریم.

وی با اظهار اینکه برنج پاکستانی با کیلویی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان وارد می شود، افزود: پایین آوردن هزینه تولید و افزایش بهره وری سبب صادرات این محصول از پاکستان به کشور شده است.

زارعی تحقق رشد هشت درصدی را در کشور در سایه تولیدات دانش بنیان ممکن دانست و گفت: ضریب کشت در استان باید مازندران با بهره گیری از ظرفیت دانش بنیان باید دو برابر شود تا از این طریق هزینه تولید محصولات کشاورزی کاهش یابد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در حوزه جمع آوری آب های سطحی عقب ماندگی داریم، گفت: میانگین شاخص در کشور ۴۵ تا ۵۰ درصد بوده و این نرخ در استان ۱۰ درصد است و ۲۰ تا ۳۰ درصد از مردم استان با مشکل آب شرب روبرو هستند.

وی با اظهار اینکه در پیگیری مطالبات عقب هستیم، افزود: در سال ۸۵ حدود ۹۰ درصد ساحل ساری آزاد شده بود و با آنکه ۱۰ جاده دسترسی به دریا باز شده بود اما بعدها این راه ها بسته شد.

زارعی با اشاره به تولید حدود سه میلیون تن مرکبات در استان گفت: حدود ۴۰۰ هزار تن از مرکبات هم اکنون در انبارها در حال تبدیل شدن به ضایعات است و باید این مسئله مطالبه گری شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha