۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۰
تحول بازار سرمایه در گروی توجه به ظرفیت‌های درون‌زا کشور
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

تحول بازار سرمایه در گروی توجه به ظرفیت‌های درون‌زا کشور

خوشبختانه دولت سیزدهم در مسیر بهبود شرایط کسب و کار حرکت‌های خوبی را آغاز کرده است در حالی که در گذشته، دولت به جای توجه به ظرفیت‌های درون زا به ظرفیت‌های برونی توجه بیشتر داشت.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع موانع موجود، جایگاه بازار سرمایه را در سال جاری بهتر از گذشته خواهد کرد گفت: نگاه ویژه قوه قضاییه و دولت و مجلس نسبت به رشد و تحول بازار سرمایه بسیار مهم است زیرا اعتماد از دست رفته مردم دوباره به بازار برگشته و بازار در بستر شفافی فعالیت‌های خود را گسترش خواهد داد.

غلامحسین کرمی بر افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در اقتصاد ایران تاکید کرد و افزود: جذب منابع مالی برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در رشد و توسعه اقتصادی کشور اهمیت زیادی دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی دولت سیزدهم پیشنهادات خوبی ارائه داده است و امیدواریم با رفع مشکلات اقتصادی از جمله مسایل مربوط به مالیات ارزش افزوده آینده اقتصاد ایران در مسیر رشد و توسعه اقتصادی گام بر دارد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: با جذب سرمایه‌گذاری‌ها و رفع موانع اقتصادی و همچنین برطرف کردن ضعف برنامه‌ریزی، نظارت و غیره در کشور، به طور قطع، وضعیت بازار سرمایه نیز نسبت به سال‌های گذشته بهتر خواهد شد.

کرمی ادامه داد: نگاه ویژه قوه قضاییه و دولت و مجلس نسبت به رشد و تحول بازار سرمایه بسیار مهم است زیرا اعتماد از دست رفته مردم دوباره به بازار برگشته و بازار در بستر شفافی فعالیت‌های خود را گسترش خواهد داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عدم پیش‌بینی‌پذیر بودن، کاهش قدرت خرید مردم و نبود سرمایه‌گذاری از موانع بزرگ رشد اقتصادی ایران است زیرا رشد و توسعه اقتصادی نیازمند رونق کسب و کار، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، مقابله با فساد و رانت و دیپلماسی قوی اقتصادی است. بنابراین، در برنامه هفتم توسعه به دنبال این هستیم که با تشویق بنگاه‌های اقتصادی برای تولید بیشتر، زمینه رشد و توسعه اقتصادی در کشور فراهم شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha