۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
ظرفیت‌های طبیعی سیستان و بلوچستان برای جهش تولید به‌کار گرفته شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت‌های طبیعی سیستان و بلوچستان برای جهش تولید به‌کار گرفته شود

زاهدان - منتخب مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر طبیعی این استان گفت: متاسفانه از این ظرفیت‌ها برای پیشرفت استان بهره‌گیری نشده است.

فدا حسین مالکی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و تولیدی موجود در استان سیستان و بلوچستان می‌توانیم در راستای جهش تولید گام برداشته و اقتصاد منطقه را ارتقا دهیم.

وی افزود: یکی از موانع پیشرفت استان سیستان و بلوچستان موضوع افراطی‌گری است و به دنبال آن عدم تعامل بین سطوح مختلف تصمیم‌گیری است بنابراین می‌طلبد همه جریان‌ها و اقشار مختلف با وحدت و همدلی برای توسعه استان گام بردارند.

نماینده منتخب مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم هم باید پیگیر مشکلات مردم باشند، ادامه داد: موضوع توسعه بندر چابهار و توجه به معیشت مرزنشینان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تجارت مرزی از دیگر ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان سیستان و بلوچستان است زیرا سالانه حجم زیادی کالا در مرزها مبادله می‌شود.

مالکی با اشاره به اهمیت وجود فرهنگ‌های متنوع در استان سیستان و بلوچستان گفت: این ظرفیت در یک جامعه می‌تواند عاملی بازدارنده یا پیش‌برنده باشد که باید برای استفاده از آن نیز برنامه‌ریزی کرد.

کد خبر: ۱۴٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha