۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
۷ هزار تن هندوانه تولید سیستان و بلوچستان صادر شد
مدیر بازارچه‌های سیستان و بلوچستان:

۷ هزار تن هندوانه تولید سیستان و بلوچستان صادر شد

زاهدان - مدیر بازارچه‌های سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۷ هزار تن هندوانه تولید استان از بازارچه‌های استان به افغانستان و پاکستان صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مبین‌علی میر اظهار داشت: بیش از ۷ هزار تن هندوانه تولید استان از مرزهای میلک و ریمدان و به طور عمده از مرز پیشین به افغانستان و پاکستان صادر شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال در ایام تعطیلات نوروز، شاهد رشد صادرات از بازارچه‌های استان بودیم به طوری که در ایام تعطیلات نوروز تنها از مرز پیشین بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن کالا صادر شده که در مقایسه با مشابه سال قبل ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد از کالاهای صادر شده از بازارچه‌های مرزی کالاهای غیرنفتی وتولیدات داخل استان هستند. اقلام صادر شده شامل هندوانه و تره‌بار تولید استان است که صادرات این اقلام به پاکستان و افغانستان از طریق بازارچه‌ها رضایت بیش از پیش کشاورزان را به دنبال داشته است.

وی گفت: با توجه به افزایش چشمگیر صادرات در مقایسه با سال گذشته، برای انتقال این محصولات از مرز پیشین از ظرفیت تمام کامیون‌داران محلی و وانت‌داران استفاده شده است. این میزان از صادرات کالاهای تولید استان تأثیر به سزایی در اشتغالزایی در داخل و خارج استان داشته است.

مدیر بازارچه‌ها تصریح کرد: بر اساس افق تعریف‌شده برای صادرات از بازارچه‌های استان، امسال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از بازارچه‌های استان صادر خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۴٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ممد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      ضعف تجار ما اینه ک در مذاکره ضعیفند و خیلی کالاها را ارزان‌تر از قیمت جهانی می دهند مثلا خرما رو ب قیمت حدود۲۰لیر ب ترکیه صادر می کنن در صورتیکه خرما فلسطینی ۱۰۰لیر قیمتشه ...و تجار می تونستن با قیمت مثلا ۸۰تا ۹۰ لیر بفروشن وارز بیشتری وارد کشور بشه ولی با هم هماهنگ نیستن...