۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
خرید تضمینی گندم از کشاورزان فارس آغاز شد/ تسریع در پرداخت پول به کشاورزان
مدیر تعاون روستایی فارس در گفتگو با بازار:

خرید تضمینی گندم از کشاورزان فارس آغاز شد/ تسریع در پرداخت پول به کشاورزان

شیراز- مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس از آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان خبر داد.

هدایت اله رحیمی در گفتگو با بازار گفت: امسال به دلیل گرمی هوا و بارش کم باران، گندم در جنوب فارس زودتر از سال های گذشته برداشت می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون آماده سازی اولیه شامل نصب روشنایی، آماده سازی دوربین، آماده سازی تجهیزات افت زنی شامل الک، تراز و دیجیتال، پمپو جهت نمونه برداری و میز افت انجام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس اظهار کرد: مراکز خرید گندم شهرستان لامرد در بخش اشکنان، علامرودش، بخش مرکزی شهرستان لامرد، مرکز خرید تعاون روستایی فجر ترمان و در شهرستان مهر مراکز خرید گله دار و دارالمیزان آماده تحویل گندم می باشد.

به گفته رحیمی خرید گندم از کشاورزان فارس از شهرستانهای جنوب آغاز شده و به تدریج تا مناطق سردسیری شمال استان ادامه خواهد داشت.

فارس یکی از قطب های مهم تولید محصول استراتژیک گندم
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس در خصوص مراحل پنج گانه خرید و چگونگی پرداخت قیمت گندم توضیح داد و گفت: در ۱۳۰ مرکز خرید، گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و به مراکز ذخیره تحویل داده خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اینکه فارس یکی از قطب های مهم تولید محصول استراتژیک گندم است، گفت: در حال حاضر اولین مرحله برداشت گندم در فارس از شهرستان مُهر، در جنوبی ترین نقطه این استان آغاز شده است؛ بیش از هشت هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان مهر در بخشهای مرکزی، وراوی، گله دار و اسیر به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در سال زراعی گذشته، سطح زیرکشت محصول گندم اعم از آبی و دیم در فارس حدود ۳۹۰ هزار هکتار و حجم کل گندم برداشت شده نیز حدود ۴۰۰ هزار تن اعلام شده بود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس با عنوان اینکه براساس اعلام دستگاه های مسئول سال زراعی گذشته به دلیل تداوم خشکسالی و کمبود بارش، شاهد افت ۱۵ درصدی در تولید محصول گندم بودیم، اظهار کرد: برآوردها حجم خرید تضمینی گندم در سال گذشته را حدود ۸۵۰ هزار تن تعیین کرده بود؛ اما امسال هنوز میزان قطعی سطح زیرکشت و پیش بینی محصول تولیدی گندم رسما اعلام نشده است.

پول گندم های خریداری شده در زمان کوتاهی پرداخت می شود
وی گفت: با توجه به افزایش قابل توجه قیمت خرید تضمینی، پیش بینی می شود که حجم گندم خریداری شده از کشاورزان بیشتر از سال گذشته باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر فارس ظرفیت ذخیره بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم را دارد، اظهار کرد: مراکز خرید استان شامل ۵ سیلوی دیجیتالی دولتی و ۱۷ انبار کارخانه های آردسازی و ۵ انبار نیمه مکانیزه است.

وی یادآورشد : در کوتاهترین زمان، پول گندم های خریداری شده به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نادر IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 1
      نصف قیمت جهانی دارید گندم رو میخرید، بیاید پولش رو هم سال دیگه بدید . وقاحت در حد لالیگا
    • علی راد IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      توروخدا افت گندم کم بزنید تا با ای قیمت خسارت سیل اول سال برای ما جبران بشه،افزایش قیمت دادین ولی افت گندم و پول کاموا خیلی زیاده این دو تا مدیریت کنید ممنونتونم