۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
احتمال ادامه افزایش قیمت برای ارز «مینا پروتکل»| فعلا وقت خرید نیست
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال ادامه افزایش قیمت برای ارز «مینا پروتکل»| فعلا وقت خرید نیست

علیرغم پیشرفت خوب قیمت مینا پروتکل طی روزهای گذشته، همچنان برای خرید باید منتظر تایید روند صعودی ماند.

به گزارش بازار، علیرغم ریزش و اصلاح قیمت نسبی در بازار ارزهای دیجیتال طی روزهای گذشته، قیمت «پروتکل مینا» اخیراً به خوبی حفظ شده است.

این ارز اکنون با قیمت ۳.۲۸ دلار معامله می شود که چند نقطه کمتر از بالاترین قیمت این هفته آن یعنی ۳.۵۱ دلار است. با این حال، بیش از ۱۰۵ درصد از پایین ترین نقطه قیمت خود در مارس امسال افزایش یافته و کل ارزش بازار آن به ۱.۴۵ میلیارد دلار رسیده است.

پروتکل مینا یک بلاک چین نسبتا جدید است که جایگزینی برای شبکه های موجود مانند اتریوم و سولانا خواهد بود. ویژگی اصلی آن این است که از مجموعه‌های دانش صفر (zk) استفاده می‌کند که به طور قابل توجهی سبک و سریع‌تر از پروژه‌های معمولی هستند. در نتیجه، توسعه دهندگان معتقدند که بلاک چین مینا دارای اندازه ۲۲ کیلوبایت خواهد بود در حالی که پلتفرم های موجود دارای میانگین اندازه متوسط بیش از ۳۰۰ گیگابایت هستند.

برخلاف اتریوم، سولانا و آوالانچ، مینا در حال حاضر اکوسیستم واقعی ندارد زیرا SDK آن هنوز راه اندازی نشده است. اما بنیاد مینا به بیش از ۱۰۰۰ توسعه‌دهنده کمک‌های بلاعوض ارائه کرده تا پروژه‌های خود را پس از راه‌اندازی شبکه اصلی میانا بر روی بلاکچین بومی آن راه اندازی کنند.

مینا در عین حال مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. در ماه مارس، این بنیاد ۹۲ میلیون دلار از گروهی از سرمایه گذاران به رهبری «تری اروز» و نشریه اقتصادی FTX جمع آوری کرد. بنیاد مینا قصد دارد از این بودجه برای رشد اکوسیستم از طریق استخدام توسعه دهندگان بیشتر و تمدید کمک های مالی استفاده کند.

با این حال، مینا راه سختی در پیش رو دارد. علاوه بر مینا، صنعت زنجیره هوشمند یا همان SmartChain میزبان ده ها پروژه بزرگ دیگر است که همین موضوع، رقابت را برای مینا سخت خواهد کرد. برخی از پلتفرم‌های دارای سهم بازار قوی در صنعت «اسمارتچین» عبارتند از اتریوم، آوالانچ، سولالنا و البته ترا که همگی از پروژ] های محبوب و بزرگ بازار به حساب می آیند.

این پروژه ها نیز درست مانند مکینا پروتکل، میلیون ها دلار کمک مالی را برای ایجاد انگیزه در توسعه دهندگان خود در نظر گرفته اند. بنابراین، به عنوان یک پروژه جدید، این احتمال وجود دارد که مینا برای به دست آوردن سهم بازار با مشکل مواجه شود.


پیش بینی قیمت پروتکل مینا

احتمال ادامه افزایش قیمت برای ارز «مینا پروتکل»| فعلا وقت خرید نیست

نمودار سه ساعته قیمت نشان می دهد که قیمت مینا طی چند هفته گذشته در یک روند صعودی قوی بوده است. قیمت این ارز کمی بالاتر از سمت بالایی الگوی کانال صعودی و میانگین متحرک ۲۵ روزه باقی مانده و همچنین یک الگوی استراحت و آزمون مجدد تشکیل داده است که معمولاً یک علامت صعودی است.

بنابراین دستکم در این مرحله، چشم انداز پروتکل مینا خنثی به نظر می رسد. زمانی که قیمت ها از نقطه مقاومت ۳.۵۲ دلار یعنی بالاترین نقطه قیمت این ماه، دیدگاه صعودی تایید خواهد شد. از سوی دیگر، افت قیمت به زیر سطح حمایت ۳ دلار نشان دهنده برتری خرس ها خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha