۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
احتمال اصلاح قیمت مانا به سمت ۲ دلار| روند قیمت دیسنترالند نزولی است
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال اصلاح قیمت مانا به سمت ۲ دلار| روند قیمت دیسنترالند نزولی است

با شکل گیری الگوی مثلث متقارن در نمودار قیمت ارز مانا، شواهد حاکی از ریزش قیمت به سمت محدوده ۲ دلار است.

به گزارش بازار، قیمت ارز دیجیتال مانا ( MANA ) طی چند ماه گذشته با کاهش حرکت صعودی در متاورس کاهش یافته است. قیمت این توکن محبوب اکنون به ۲.۳۷ دلار کاهش یافته که ۶۰ درصد کمتر از بالاترین رکورد خود است.

در نتیجه، ارزش بازار مانا به حدود ۳.۶۰ میلیارد دلار کاهش یافته و آن را به چهل و یکمین ارز دیجیتال بزرگ در جهان تبدیل کرده است. با اینحال، مانا همچنان در جدول ارزش بازار ارزهای دیجیتال، کمی بالاتر از رقیب خود یعنی سندباکس با ارزش بازار ۳.۵۱ میلیارد دلار قرار دارد.

مانا که ارز بومی اکوسیستم دیسنترالند محسوب می شود، یک پروژه متاورس پیشرو است که افراد را قادر می‌سازد تا ملک مجازی خود را بخرند و بسازند. علاوه بر این، امکان خرید ملک در شبکه برای شرکت ها و افزایش ارزش آنها وجود دارد. برخی از برندهای برتری که پلتفرم آن را پذیرفته اند، غول های مد مانند Tommy Hilfiger و حتی برندهای بزرگی چون سامسونگ هستند.

دیسنترالند اخیراً با میزبانی اولین رویداد مد متاورس خود که ویترین های برندهای پیشرو در صنعت مانند Perry Ellis، Dolce & Gabbana و Hogan را در خود جای داده بود، به تیتر خبرها تبدیل شد. با این حال، این رویداد نتوانست در افزایش قیمت مانا نقش موثری ایفا کند. به گفته ووگ، از مدیران برگزاری این رویداد، این تجربه «به طرز ناامیدکننده‌ای پر زرق و برق و سنگین بود. بنابراین، تحلیلگران انتظار دارند که رویدادهای آینده به طور قابل توجهی بهتر باشند».

قیمت مانا به دلایلی به شدت کاهش یافته است. اول تبلیغات گسترده و هیاهویی که چند ماه پیش برای دیسنترالند ایجاد شده بود، رمق خود را از دست داده و سرمایه گذاران میل کمتری به سرمایه گذاری در این پروژه از خود نشان می دهند.

دوم، هک اخیر در بلاکچین اکسی اینفینیتی ( Axie Infinity ) برخی از سرمایه گذاران را از متاورس دور کرده و اعتمادشان را کمرنگ کرده است. و در نهایت، نگرانی‌هایی در مورد اینکه آیا با استقبال فدرال رزرو از لحن جنگ‌طلبانه‌تر، صنعت متاورس به خوبی گذشته عمل خواهد کرد یا خیر وجود دارد. دلیل دیگر نیز این است که رقابت در صنعت متاورس نیز در حال افزایش بوده و پلتفرم هایی مانند گالا، سندباکس و اکسی به دنبال به دست آوردن سهم خود از بازار هستند.


پیش بینی قیمت مانا

احتمال اصلاح قیمت مانا به سمت ۲ دلار| روند قیمت دیسنترالند نزولی است


با در نظر گرفتن نمودار روزانه قیمت مانا، اولین چیزی که به چشم می خورد این است که قیمت این ارز طی چند روز گذشته در محدوده تحرک محدودی قرار داشته است. با این حال، یک نگاه دقیق تر نشان می دهد که نمودار قیمت یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده است. این الگو به آرامی به منطقه تلاقی خود نزدیک می شود، به این معنی که مانا به زودی حمایت کف خود را از دست خواهد داد.

بنابراین، چشم انداز قیمت مانا نزولی بوده و سطح حمایت کلیدی بعدی برای این ارز، ۲.۰ دلار خواهد بود که حدود ۱۰٪ کمتر از سطح فعلی است. حرکت به بالای مقاومت در ۲.۶ دلار، دیدگاه نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha