۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
۹۷۰ میلیارد ریال صنایع دستی زنجان در نوروز به فروش رسید
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

۹۷۰ میلیارد ریال صنایع دستی زنجان در نوروز به فروش رسید

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: بیش از ۹۷۰ میلیارد ریال صنایع دستی در فروشگاه‌های دائمی صنایع دستی و بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی استان فروخته شد.

به گزارش بازار، به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند گفت: از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ امسال با توجه به حضور گردشگران در سطح استان شاهد رونق چشمگیر فروش صنایع دستی در بازارچه‌ها فروشگاه‌های صنایع دستی استان بودیم.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۵۸۰ فروشگاه ثابت صنایع دستی و هفت بازارچه صنایع دستی موقت با ۶۸ غرفه در ایام نوروز فعالیت داشتند که میزان فروش صنایع دستی آن‌ها در مدت مذکور در سطح استان ۹۷۰ میلیارد ریال بود.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: هفت بازارچه در شهرستان‌های طارم، خدابنده، سلطانیه، زنجان و ابهر دایر شده بود که بیشترین فروش محصولات صنایع‌دستی متعلق به مس، چاقو، چاروق، ملیله، انگشتر، گیوه، گلیم، سفال و سرامیک، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، مصنوعات چرمی، صندوق‌های چوبی، فرش‌های دست بافت و غیره بوده است.

ارجمند به توسعه صنعت مس، چاقو و ملیله‌کاری استان زنجان اشاره کرد و افزود: تعداد تولیدات صنایع دستی فلزی در استان زنجان قابل توجه بوده و زنجان جزو سه استان برتر تولید صنایع‌دستی فلزی در کشور است.

وی ابراز کرد: از تمامی ظرفیت‌ها کمک خواهیم گرفت تا در کنار توسعه، ترویج و آموزش، در زمینه فروش محصولات تولیدی استان از صنعتگران حمایت کنیم و موجبات دلگرمی آنان را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، با اشاره به اینکه بیشترین میزان فروش صنایع دستی نیز مختص چاقو بود خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از یک هزارو ۵۰۰ هنرمند در ۸۰۰ کارگاه چاقوسازی مشغول این فعالیت هستند.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فتانه صفایی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      0 0
      اهالی زنجان واگذارخودتون وبچه هاتون به ابولفضل عباس رضاجلیلیان هیچگونه سرقتی درزنجان نکرده عاجزانه تقاضادارم به رضاجلیلیان رضایت بدیدالان درزندان مرکزی زنجان است پدرومادرش مریض هستن کسی رونداره عمری برایتان دعامیکنم