۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
صحن مجمع مصوبه‌ای درباره واردات خودرو نداشته است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

صحن مجمع مصوبه‌ای درباره واردات خودرو نداشته است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجمع درباره واردات خودرو مصوبه‌ای نداشته است، گفت: هیات عالی نظارت، دلایل مخالفتش با واردات خودرو را برای مردم تبیین کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله آملی لاریجانی امروز (چهارشنبه) در حاشیه دیدار جمعی از مسئولان و اعضای قوای مجریه، مقننه و قضاییه، افزود: متأسفانه گاهی شناخت کافی از وظایف و مسئولیت‌های مجمع و بویژه هیات عالی نظارت وجود ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ساز و کار هیات عالی نظارت روشن است و مصوبات هیات عالی نظارت در مورد مخالفت مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی نظام، حسب نظر مقام معظم رهبری (دامت برکاته) به شورای نگهبان ارجاع می‌شود.

وی با ابراز گلایه از برخی اظهارات درباره مصوبات هیات عالی نظارت تصریح کرد: در موضوع واردات خودرو جنجال‌هایی به راه انداختند و آن را بهانه‌ای برای حمله به کلیت مجمع قرار دادند، در حالی که اولاً صحن مجمع اساساً درباره این مصوبه نظری نداده است، متاسفانه برخی بدون توجه و بدون آگاهی، مجمع تشخیص و هیأت عالی نظارت را یکی می‌پندارند، ثانیاً هیأت عالی نظارت با بررسی‌های مختلف کارشناسی برخی بندهای مصوبه مربوط به واردات خودرو را مغایر سیاست‌های کلی نظام دانسته است، این نظر هیات عالی نظارت است که با رأی اکثریت به تصویب رسیده است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: ممکن است کسانی به این نظر ایراد داشته باشند، اما نباید باب تخریب و توهین به هیات عالی نظارت را به این بهانه، باز کرد. ایراد هیات عالی نظارت در واقع برخی خصوصیات و یا ابهامات این مصوبه است که امیدوارم دلایل آن به صورت دقیق و مشروح برای مردم تبیین شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تصور عده‌ای از نام مجمع تشخیص مصلحت این است که تشخیص و تمهید کل مصالح کشور در همه امور برعهده مجمع است، در حالی که این چنین نیست و حسب قانون اساسی وظایف خاص و روشنی برعهده مجمع نهاده شده است، مجمع نیز همواره تلاش می‌کند با دقت، اتقان و صلابت وظیفه خود را انجام دهد، نکته مهم این است که در پاره‌ای موضوعات آنجا که مجمع تشخیص یا هیات عالی نظارت نظر می‌دهد، در واقع آخرین نقطه تصمیم گیری است.

وی در ادامه بر ضرورت بهره مندی هر چه بیشتر از فیوضات ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: ماه‌ها مواقف خاصی برای انسان هستند که ماه رمضان در میان این مواقف، خاص‌تر است. امیدواریم همگی در هر منصبی که قرار داریم وقتی را برای خود اختصاص دهیم و در وضعیت خود بنگریم و برای تعالی معنوی و رهایی از بندهای دنیایی تلاش کنیم و از این ایام بهره کافی ببریم.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین ضمن تسلیت شهادت یکی از روحانیون در حرم مطهر رضوی تصریح کرد: وقوع این جنایت در صحن مطهر رضوی با هر شاخص و معیاری قطعا محکوم است و مسئولان ذی ربط با عوامل آشکار و پنهان داخلی و خارجی این جنایت برخورد کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به محدودیت‌های دو ساله کرونایی در برگزاری جلسات مجمع ابراز امیدواری کرد، در سال جدید با فروکش کردن بیشتر این بیماری در جهان و در سطح کشور، کارها تسریع شود و پاره‌ای دستورهای لازم مجمع هم با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به پاره‌ای تغییرات در ساختار دبیرخانه با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب، ابراز امیدواری کرد، با پشتکار، فکر، درایت و مدیریت همه مدیران و دست اندرکاران دبیرخانه و به ویژه دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام جناب آقای دکتر ذوالقدر، وضعیت مطلوب تری را در سال جاری شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha