۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
راه‌اندازی درگاه اینترنتی برای دریافت اطلاعات مردمی در مورد بانک‌های خصوصی

راه‌اندازی درگاه اینترنتی برای دریافت اطلاعات مردمی در مورد بانک‌های خصوصی

رئیس هیات تحقیق و تفحص از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی از راه‌اندازی درگاه اینترنتی مجلس برای دریافت گزارشات مردمی در خصوص دریافت اطلاعات مردمی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی، با اشاره به اینکه بعد از تصویب درخواست تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری غیردولتی در کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس، هیئتی برای انجام این تحقیق و تفحص تشکیل شد، گفت: این هیئت ماموریت یافت تا گزارشی در این خصوص تدوین و به صحن علنی ارائه کند تا در صورت تایید از سوی نمایندگان، به قوه قضاییه ارسال شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در این راستا اولین جلسه هیئت تحقیق و تفحص با حضور مدیران بانک‌های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری غیردولتی برای تبیین ابعاد این تحقیق و تفحص برگزار شد. در ادامه مسیر مکاتبات مستمر خود را با تمامی دستگاه‌های ناظر و نهادهای مرتبط با نظام بانکی کشور انجام و از آنها خواسته شد تا به این هیئت در تهیه گزارش کمک و اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس تصریح کرد: بر این اساس از آنجایی که امکان دارد، در طول مسیر تحقیق و تفحص موضوعات نیازمند به بررسی از سوی این نهادها در اختیار ما قرار نگیرد، بستری را در درگاه اینترنتی مجلس برای دریافت گزارشات مردمی فراهم کرده‌ایم و از همه مردم عزیز، اقتصاددانان، اساتید، نخبگان و کارکنان نظام بانکی کشور دعوت می‌کنیم تا گزارشات خود را به همراه مستندات در این درگاه قرار دهند و مطمئن باشند، اطلاعات هویتی آنها به رسم امانت نزد ما باقی خواهند ماند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی تاکید کرد: البته مردم برای درج اطلاعات هویتی خود مختار هستند، اما عزیزانی که به ما اطمینان می‌کنند، مطمئن باشند که گزارشات آنها در اولویت بیشتری قرار خواهد گرفت.

علیزاده اظهار کرد: امیدواریم با انجام این تحقیق و تفحص و تدوین گزارش، بتوانیم اشکالات نظام بانکی را احصا کنیم تا بخشی از آن را که قابل حل در مجلس است را مرتفع کرده و در خصوص مابقی آن از جمله ترک فعل‌ها بررسی دقیق تری انجام شود تا نظام بانکی و پولی کشور ارتقا پیدا کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha