۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
قیمت لوله داربست درسال ۱۴۰۱

قیمت لوله داربست درسال ۱۴۰۱

لوله داربست‌ فلزی یکی از انواع سازه‌های موقتی است که از آن برای ساخت یا ترمیم یک ساختمان، بازسازی برخی ابنیه تاریخی و بسیاری از اهداف دیگر استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، لوله داربست‌ فلزی یکی از انواع سازه‌های موقتی است که از آن برای ساخت یا ترمیم یک ساختمان، بازسازی برخی ابنیه تاریخی و بسیاری از اهداف دیگر استفاده می‌شود. طوری که با نصب لوله داربست روی نمای ساختمان امکان دسترسی سازندگان بنا و یا نما به نقاط مرتفع فراهم می‌شود. لوله داربست که برای اهداف ساخت و ساز به کار می‌رود از جنس لوله‌های فلزی توخالی و یا چوب است که برای کار در ارتفاعات بالا معمولا در محل‌های مورد نظر نصب شده و برای پیشبرد اهداف مورد استفاده قرار می‌گیرند. داربست فلزی در کنار استحکام و دوام بالایی که دارد، دارای مقدار مشخصی از کشش است که مانع از ترک خوردگی آن می‌شود و کارگران می‌توانند به کمک آن به مکان‌های دور دسترسی راحتی داشته باشند. در این مطلب همراه ما باشید تا عوامل تاثیر گذار در خرید و قیمت لوله داربست را باهم بررسی کنیم

قیمت لوله داربست درسال ۱۴۰۱

ویژگی های لوله داربست

داشتن اطلاعات کافی در رابطه با قیمت داربست و محصولی که قصد خرید و یا استفاده از آن را دارید به شما در یک انتخاب درست کمک خواهد کرد. معمولا جنس لوله‌های داربستی از ورق گرم نوردیده یا همان ورق سیاه با کیفیت St.۳۷ و یا لوله گالوانیزه است. اکثر لوله‌های داربستی قطری حدود ۱.۵ اینچ دارند که به آن‌ها لوله داربست ۵ سانت و یا ۴۸ میل نیز گفته می‌شود. از نظر ضخامت نیز در اکثر موارد لوله‌هایی با ضخامت ۲.۵ میلی‌ به عنوان لوله داربست در نظر گرفته می‌شوند؛ البته این لوله‌ها در ضخامت‌های ۲ و ۳ میلی‌متری نیز تهیه می‌شوند که به لوله‌های ۲ میلی داربست سبک و به لوله با ضخامت ۲.۵ لوله های افقی داربست سنگین یا داربست ۱۷.۵ کیلویی گفته می‌شود.

سبک و سنگین بودن مقاطع داربست‌ها در کاربری آن‌ها تاثیر می‌گذارد. لوله‌های فولادی درزداری که برای داربست به کار می‌رود معمولا در ابعاد ۳ و ۶ متری تولید می‌شوند و همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر شد بسته به نوع سازه و شرایط وزنی در دو نوع سبک و سنگین ساخته می‌شوند.

اجزای اتصالات داربست

بدنه اصلی داربست یک لوله سراسری است که به طور افقی نصب شده و به عنوان تکیه‌گاه سازه عمل می‌کند. ستون داربست همان لوله‌های عمودی داربست هستند که در واقع نقش تکیه گاه داشته و وظیفه انتقال بار به زمین را برعهده دارد. لوله‌های زیر تخته‌ای به عنوان یک تکیه‌گاه برای تخته‌ها به حساب می‌آیند و در میان لوله‌های افقی سراسری و دیوار ساختمان نصب شده و نقش سکو را ایفا می‌کنند. بست داربست خود به انواع مختلفی چون دو پیچ، تک پیچ، راست گوشه، گردان، بوشی و خاردار تقسیم‌بندی می‌شود.

لوله‌های مهار نیز در امتداد قطر داربست نصب شده و جلوی حرکت داربست را می‌گیرند. قید دیوار درگاهی که با قرارگیری در بین دو سطح یکپارچه به مهار داربست با ساختمان می‌پردازند. دستک‌های افقی داربست نیز با اتصال دو لوله افقی سرتاسری وظیفه خود را به جا می‌آورند. از اتصالات زیر سقف نیز برای محکم کردن داربست به پل‌های زیر سقف استفاده می‌شود. پایه‌های مهار برای استحکام قید دیوار درگاهی بین دو لغاز به کار می‌روند.

قیمت داربست به چه عواملی بستگی دارد؟

قطعا می‌دانید که برای دسترسی به نقاطی که ارتفاع بیش از دو متر از سطح زمین دارند بایستی از داربست استفاده کنیم. برای نصب داربست نیاز به انواع لوله‌ داربست داریم که بسته به کاربردشان برای نصب در محل مورد نظر انتخاب می‌شوند. قیمت داربست برای افرادی که در حوزه ساختمان‌سازی فعالیت می‌کند بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین بایستی در درجه اول با عوامل و فاکتورهای موثر در قیمت داربست آشنا باشند سپس اقدام به خرید داربست نمایند. در ادامه مطلب به عوامل دخیل در قیمت داربست خواهیم پرداخت.

قیمت لوله داربست درسال ۱۴۰۱

از جمله عواملی که در تعیین قیمت داربست تاثیر دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عرضه و تقاضای لوله

یکی از مهم‌ترین بازارهایی که در کشور وجود دارد بازار لوله است؛ چرا که بسیاری از صنایع برای به جلو بردن پروژه‌های خود به آن احتیاج دارند. از جمله مهم‌ترین عواملی که در قیمت خرید داربست تاثیر شگرفی دارند میزان عرضه و تقاضای این محصول در بازارهای داخلی و همچنین بازار جهانی است. تصور کنید در شرایطی که میزان تقاضا برای خرید داربست بالا باشد، ولی به میزان کافی عرضه وجود نداشته باشد، مسلما کمبود کالا باعث افزایش بی‌رویه قیمت لوله داربست خواهد شد. پس میزان عرضه و تقاضای این محصول یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دخیل در قیمت داربست است.

قیمت جهانی لوله و ماده اولیه برای تولید آن

هر ماده برای تولید نیاز به یکسری مواد اولیه دارد که در صورت نبود حتی یکی از مواد اولیه مورد نیاز یا تغییر قیمت یکی از آن‌ها قیمت داربست نیز از آن متاثر خواهد شد. برای ساخت لوله داربست نیز نیاز به موادی چون پلیمر، آهن، فولاد و ... است که طبیعتا هر کدام دارای قیمت‌های خاص خود است که در صورت نوسان داشتن قیمت هر کدام از این مواد در سال ۱۴۰۱ قیمت نهایی لوله نیز تغییر خواهد کرد.

تعیین قیمت لوله داربست در سال ۱۴۰۱ بر اساس تغییرات نرخ ارز

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که با کوچکترین تغییر در آن قیمت تمامی محصولات از جمله لوله داربست نیز تغییر می‌کند قیمت ارز است. کاملا طبیعی است که قیمت ارز بر قیمت تمام مواد اولیه مورد نیاز در ساخت لوله تاثیر گذاشته و به طور حتم به دنبال این تغییر، قیمت خرید داربست نیز افزایش و یا کاهش خواهد یافت. پس یکی از عوامل مهمی که در تعیین قیمت لوله در سال ۱۴۰۱ تاثیر خواهد گذاشت نوسانات قیمت ارز است.

نام تجاری و یا برند تولید کننده لوله داربست

شرکت‌های مختلفی در زمینه ساخت و تولید لوله داربست فعالیت می‌کنند که هر کدام محصولات متفاوتی از نظر کیفیت تولید می‌نمایند. اگر در میان انواع مختلف شرکت‌ها محصولات یکی از آن‌ها در نزد مشتریان شناخته شده باشد، مسلما از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار بوده و از قیمت بالایی نسبت به سایر شرکت‌هایی که محصولات مشابه با کیفیت نه چندان مطلوب تولید می‌کنند برخوردار خواهند بود.

هزینه حمل و نقل لوله

از جمله عوامل جانبی که تاثیر مهمی در قیمت لوله داربست در سال ۱۴۰۱ خواهد داشت می‌توان به سوخت یا انرژی مصرفی وسایل نقلیه اشاره کرد. اگر شخصی از یک شرکتی اقدام به خرید داربست نماید بایستی هزینه حمل و نقل محصولات خریداری شده را نیز در قیمت نهایی لوله داربست لحاظ کند و طبیعی است که قیمت نهایی لوله داربست بسته به مقصد نهایی که لوله‌ها به آنجا انتقال داده می‌شود محاسبه شود. چون میزان سوختی که یک ماشین حمل و نقل برای انتقال لوله‌ها در داخل شهر یا کشور صرف می‌کند متفاوت از هم است. پس بایستی منتظر قیمت نهایی سوخت نیز باشیم تا بتوانیم به طور دقیق قیمت لوله داربست در سال ۱۴۰۱ را بدانیم.

قیمت لوله داربست درسال ۱۴۰۱

شرایط سیاسی و اقتصادی

در صورتی که اوضاع سیاسی و اقتصادی کشورهایی که قسمت اعظم تولید لوله داربست را برعهده دارند مساعد باشد، قیمت داربست نیز ثابت خواهد بود؛ ولی در صورت متزلزل بودن اوضاع در قیمت نهایی لوله داربست در سال ۱۴۰۱ نیز تاثیرگذار خواهد بود.

با توجه به نوسانات نرخ ارز برای خرید لوله داربست و بسیاری از کالاهای دیگر دچار مشکل شده ایم فولاد رادمهر سعی بر آن دارد تا به شما در خرید داربست با بهترین قیمت در کتار شما باشد، همچنین عده ای افراد سود جو قصد سو استفاده از بازارها و مشتریان آهن آلات و لوله داربست را دارند و با ارائه قیمت های بالا، صنعتگران و فعالان حوزه ساخت و ساز را متضرر می‌کنند، برای همین موارد باید در خرید داربست بسیار دقت کرد. و از هر عرضه کننده ای اقدام به خرید نکرد، در خرید اینترنتی نیز باید به همین صورت عمل کنیم و از سایت های معتبر اقدام به خرید کنیم. شما مشتریان عزیز به منظور اطلاع از قیمت به روز لوله داربست می‌توانید به نشانی اینترنتی fooladradmehr.com مراجعه کنید.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha