۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
دفتر ارتباط با مراکز علمی در جهاد کشاورزی فارس راه اندازی شد
رئیس جهاد کشاورزی فارس:

دفتر ارتباط با مراکز علمی در جهاد کشاورزی فارس راه اندازی شد

شیراز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با نگاه علم محور و دانش محور دفتر ارتباط با مراکز علمی در این سازمان راه اندازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، مجتبی دهقان پور با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و شعار تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین، گفت: نفوذ دانش در واحدهای تولیدی با کمک کنشگران و فعالین بخش کشاورزی ارتقا می یابد و شرکت های دانش بنیان می توانند تکمیل کننده این طرح باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به گذشته تولیدمان علمی تر و دانش بنیان تر شود تا بتوانیم بهره وری مطلوب تر را نسبت به گذشته داشته باشیم، تصریح کرد: با نگاه علم محور و دانش محور دفتر ارتباط با مراکز علمی در این سازمان راه اندازی شده است و متعاقب با آن اتاق فکر نیز در حال شکل گیری است.

به گفته دهقان پور؛ در اتاق فکر شرایط هم اندیشی به منظور ارتقای کشاورزی دانش بنیان با استفاده از ظرفیت بخش های دولتی و خصوصی، محققین، افراد علمی ایجاد می شود.

وی با اشاره به ضرورت برنامه محوری در بخش کشاورزی با نگاه دانش بنیان و مشارکت حداکثری ذی نفعان در طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه ها، تصریح کرد: شرایط اقلیمی متغییر بخش کشاورزی را شکننده تر می کند بنابراین نیازمند یکسری سیاست‌های تاب آور است تا کشاورزی را یا سازگار کند یا بتواند تغییری در رویکرد ما در حوزه تولید داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه امسال به دلیل خشکسالی، سرمازدگی و وقوع بحران در حوزه کشورهای روسیه و اوکراین به عنوان دو تولید کننده بزرگ گندم، سال خاصی به شمار می آید و باعث شده تا قیمت گندم افزایش یابد، افزود: اهتمام ما باید بر خرید گندم کشاورزان استان فارس باشد.

دهقان پور؛ خرید تضمینی گندم با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را ظرفیت خوبی برای دلگرمی تولیدکنندگان دانست و افزود: باید حداکثر توان خود را به کار بگیریم که خروج گندم حتی المقدور از استان و یا کشور اتفاق نیفتد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی امکان قاچاق روغن وجود دارد، افزود: از خروج دو محموله روغن قاچاق از مرزهای شرقی استان به سیستان و بلوچستان جلوگیری شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: تمرکز بر بازار نباید مانع نظارت بر حوزه تولید شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha