۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
بهبود وضعیت معیشتی مردم اولویت اصلی دولت و مجلس در سال جدید است
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

بهبود وضعیت معیشتی مردم اولویت اصلی دولت و مجلس در سال جدید است

تبریز- میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود وضعیت معیشتی مردم اولویت اصلی دولت و مجلس در سال جدید است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کل بودجه کشور در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳۹۴ هزار میلیارد تومان بوده که ۲۵۲ هزار میلیارد تومان آن عمرانی و بقیه هزینه های جاری کشور است.

وی سپس افزود: برای رتبه بندی معلمان نیز ۳۸ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است. حداقل حقوق در سال جدید نیز ۵.۶ میلیارد تومان شده است.

میرتاج الدینی گفت: اعتبارات تبصره ۱۴ بیشترین سهم را برای معیشت مردم دارد به طوری که ۷۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نیز برای حذف ارز ترجیحی در نظر گرفته ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه اقلام مصرفی مردم نیست چراکه این ارز ترجیحی باعث فساد می شد. با حذف ارز ترجیحی به دنبال این هستیم که یارانه پنهان تبدیل به یارانه آشکار شود.

وی گفت: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برای دارو و کالاهای اساسی و ۷۰ هزار میلیارد تومان برای گندم و آرد و ۶ هزار میلیارد تومان نیز برای بیمه سلامت اختصاص یافته است.

کد خبر: ۱۴۳٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha