۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
آمار صادرات گمرکی ما را به بیراهه می برد| آمایش ناحیه‌ای بودجه‌ای
معاون هماهنگی استان‌های سازمان برنامه و بودجه:

آمار صادرات گمرکی ما را به بیراهه می برد| آمایش ناحیه‌ای بودجه‌ای

ساری- معاون هماهنگی استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر توسعه صادرات غیرنفتی برای تحقق رشد اقتصادی کشور گفت: صادرات بر مبنای آمار گمرکی ما را به بیراهه می‌برد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا نعمتی صبح چهارشنبه در آیین تکریم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه توجه ویژه ای به شورای برنامه ریزی استان ها شده است، افزود: برای تحقق برنامه رشد هشت درصدی اقتصادی باید از تمامی ظرفیت ها و منابع موجود بهره گیری شود.

وی با عنوان اینکه شفافیت و تعیین تکلیف اعتبارات استان ها از ویژگی های لایحه بودجه امسال است، افزود: به زودی سند برنامه و بودجه هر استان ابلاغ می شود و در سال جاری برای مازندران رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی درنظر گرفته شده است.

وی تجدید منابع برای تحقق برنامه رشد هشت درصدی را ضروری دانس و گفت: برای تحقق این برنامه علاوه بر بودجه های دولتی ملی و استانی باید از اعتبارات نهادهای عمومی غیردولتی، بخش خصوصی و ارزش افزوده شهرداری ها بهره گرفت.

نعمتی به رشد ۲۷ درصدی بودجه هزینه ای دستگاه ها و رشد ۳۴ درصدی اعتبارات استان ها اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی استان ها از ۶۰ هزار میلیارد تومان به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید و در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها است.

معاون هماهنگی استان های سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ و دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دیگر برای رشد اقتصادی هر استان درنظر گرفته شد، گفت: بودجه هایی برای رشد اقتصادی تعریف شده است.

وی با اشاره به جمعیت شناور برخی استان ها خواستار درنظر گرفتن بودجه ای به این مناطق شد و گفت: ما دنبال تعادل های شهرستانی و ناحیه ای در برنامه آمایش سرزمینی هستیم و تعادل های استانی و منطقه ای در برنامه آمایش ملی باید لحاظ شود.

نعمتی گفت: برای تحقق رشد اقتصادی هر استان به بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است و یکی از بحث های رشد اقتصادی توسعه صادرات است.

وی به وجود ۱۶ استان مرزی و گمرکی اشاره کرد و گفت: صادرات براساس آمار گمرکات ما را به بیراهه خواهد برد و صادرات براساس مبانی تولید اختصاص استان مسئله مهم است و هر سه ماه هر استان ارزیابی خواهند شد.

وی توسعه صادرات غیرنفتی را لازم دانست و گفت: بخشی از سرمایه گذاری و رشد هشت درصدی کشور باید از طزریق صادرات محقق شود.

در این برنامه فرج الله فتح الله پور به عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران معرفی شد.

کد خبر: ۱۴۳٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha